Eile toimunud Palgateatris arutasid erinevate valdkondade eksperdid värske palgauuringu tulemusi. Selgus, et vaid 15% inimestest saab aru, kuidas nende ettevõttes palk kujuneb.
Eile arutasid erinevate valdkondade eksperdid palgauuringu värskeid tulemusi. Kõikide palgamaksjate küsimus on ilmselt ette teada: “Kas ja kui palju ma peaks siis palka tõstma, et mul oleks lihtsam uusi töötajaid leida ja praegused oleks rahul?”. Seega ehk ei olegi tarvis 20 sendi võrra tunnipalka tõsta, vaid lihtsalt ausalt ja avatult oma töötajatega palgast rääkida ning luua neile võimalusi enda või kogu meeskonna palgamäära oma tööga mõjutada. palga- ja motivatsiooniteemadel. Ühel hetkel küsis ta imestunult, et kas siis suures kaupluses, kus on mitukümmend töötajat kassas, peaks igalt kassapidajalt küsima eraldi, et mis tema motivatsiooni tõstaks? Ma küll ei saanudki täpselt aru, kas ta pidas silmas, et kui meeskonnas on rohkem kui 30 inimest, siis ei tasu enam omavahel motivatsiooni teemadel rääkida või siis ei tasu seda küsida inimestelt, kes töötavad klienditeenindajatena. Aga vastus oleks igal juhul - otse loomulikult! tõdes saates, et palga kõrval on muutunud oluliseks lisaks pehmed väärtused ja töö keskkond.
Ükskõik kui teraselt need eksperdid uuringute tulemusi ja graafikuid ei vaataks, ühte õiget vastust seal ei ole. Ja ei saagi olla. Miks?Inimesi motiveerivad erinevatel aegadel erinevad asjad. Luua üks ja ainuke motivatsioonimudel, mis sobib kõikidele töötajatele? No ei ole võimalik. Inimesed on erinevad: kes alles otsib ennast ja peab kõige olulisemaks võimalust õppida; kes kasvatab üksi lapsi ja vajab ehk hoopis selle jaoks rohkem vaba aega.Erinevad uuringud näitavad, et palgaga motiveerimisel on kõige olulisem, et inimene saaks täpselt aru, millest palk koosneb ja millega tal on võimalik seda ise mõjutada.Palgauuringust selgus, et ainult 15 % inimestest saab aru, kuidas nende ettevõttes palk kujuneb
GoWorkaBitis tegeleme igapäevaselt just noorte ootustega tööturule ja seetõttu on päris kurb lugeda, et ainult 7% tööandjatest peab oluliseks, et pakutud töö oleks huvitav ja 6%, et see oleks vaheldusrikas. Kusjuures just need kaks faktorit on noorte jaoks töökoha valikul ühed olulisemad.Arutasime mõni päev tagasi Raadio 2 saates koos CV-Online turundusjuhi Heikko Grossiga
Seda enam, et tegelikult ei ole sarnastel ametikohtadel kaubanduses palgaerinevus märkimisväärne ja ka Rimi personalijuht Kaire Tero
Et palgaralli sama valdkonna ettevõtete vahel lihtsalt ei ole jätkusuutlik ja kuna 30% uuringus osalenud ettevõtetest ei saa või ei plaani palka muuta, siis võiks ju kaaluda loovamaid lahendusi ja veidi katsetada. Sest seni, kuni töötajad on ettevõtte jaoks numbrid Exceli tabelis kulu poole peal, ei muutu ilmselt ka nende motivatsioon paremaks.Põhiline teema, mis Palgateatri igast arutelust läbi kõlas on üha süvenev tööjõupuudus. Mida aeg edasi, seda vähemaks tööjõulist elanikkonda jääb ning tööandjad peavad paratamatult oma praeguseid töökorraldusi ning värbamispoliitikaid muutma. Üks variant on palgata inimesi lühiajaliselt, ainult selleks hetkeks kui neid päriselt tarvis läheb, sest täiskohaga inimesi leida muutub üha keerulisemaks. Teine variant on hakata oluliselt aktiivsemalt kaasama välistööjõudu. Palgaagentuuri uuringu kohaselt pole küll kumbki nendest variantidest hetkel väga populaarne. Samas olukorras, kus tööjõu pakkumise ja nõudluse vahe muutub iga aastaga järjest suuremaks, ei saa ühel hetkel olla enam palk see, mille abil endale töötajaid meelitada - tuleb hakata mõtlema ja ka rakendama teistsuguseid lahendusi, kuidas häid inimesi enda kasuks tööle panna.
Head katsetamist!
Autor: Kei Karlson, Tuuli Seinberg
Seotud lood
Maksuteabevara toob teieni automaksu testi, mille lõpus on igale vastajale kingitus!