1. novembrist  peab hakkama deklareerima 1000euroseid arveid, millega seoses on esile kerkinud rida praktilisi küsimusi. Küsimustele vastab Grant Thornton Rimessi maksunõustaja Tõnis Elling.
1. novembril 2014 jõustub käibemaksuseaduse muudatus, mis paneb käibemaksukohustuslastele kohustuse deklareerida KMD lisa INF vormil kõik vähemalt 1000 euro suurused arved. Seaduse jõustumiseni on veel natuke rohkem kui üks kuu aega, aga maksumaksjad on juba aegsasti hakanud muudatusega seotud tagajärgedele mõtlema ja esile on kerkinud rida praktilisi küsimusi. Paljud neist küsimustest on küll üsna valdkonnapõhised, kuid üldpõhimõtete tutvustamine on ilmselt kasuks paljudele maksumaksjatele.
Kuidas arvestada 1000 euro piirmäära?
Seadusemuudatuse eesmärk oli sätestada kohustus, et 1000 euro piirmäära arvestatakse väljastatud ja saadud arvete osas eraldi. Eraldi arvestust peetakse ka kreeditarvete osas. Kui näiteks ühele tehingupartnerile väljastatakse ühel maksustamisperioodil 900 euro suurune arve ja see sama tehingupartner väljastab vastu arve 700 euro suuruses, siis neid arveid kumbagi KMD lisal INF kajastama ei pea. Kui maksukohustuslane väljastab tehingupartnerile arve suuruses 800 eurot ja samale tehingupartnerile samal perioodil kreeditarve 500 euro ulatuses, siis jällegi neid arveid KMD lisal INF kajastama ei pea. Kui aga viimase näite puhul on väljastatava arve summa 1000 eurot ja kreeditarve 500 eurot, siis tuleb KMD lisal INF kajastada mõlemad arved, kuna müügiarve on 1000 eurot. Kreeditarvet näidatakse KMD lisal INF miinusmärgiga.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele