• 04.06.14, 11:43
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ametijuhend – kellele ja milleks?

Ametijuhend ei ole kohustuslik. Eesti töölepingu seadus näeb ette, et töötaja tööülesanded peavad olema kirjeldatud tema töölepingus. Praktikas kasutatakse selleks aga pigem ametijuhendeid kui töölepingu lisa.
Olgem ausad, enamikes (väiksemates) organisatsioonides ametijuhendeid kas üldse pole või need on üldsõnalised, erinevatest kättesaadud näidistest kokku pandud või koostatud sellisel kujul, et peale selle allkirjastamist seda enam teist korda kätte ei võeta. Siiski tasub hästi kirjutatud ametijuhenditesse panustatud aeg ennast ära.
Mida üks hästi kirjutatud ametijuhend kui töövahend annab?
Annab ülevaate töötajale esitatud ootustest. Mis see ametijuhend üldse on ja kellele seda vaja on? Seda on vaja eelkõige ju töötajale, see on ju ameti juhend. Ehk et ametijuhend peaks olema koostatud viisil, mis annab töötajale juhiseid, mida temalt sellel töökohal oodatakse.“Üks peamisi põhjuseid, miks töötajate töötulemused ei rahulda nende juhte, seisneb selles, et töötaja lihtsalt ei tea, mida temalt oodatakse :)”Loomulikult on kõige efektiivsem viis inimesele näost-näkku selgitada, mida temalt oodatakse, aga kõige põhilisemad ootused tasub ametijuhendisse kirja panna.Võtame näiteks olukorra, kui tööle tuleb uus inimene. Kahjuks ei ole enamikes Eesti ettevõtetes mõeldud selle peale, kuidas uue meeskonna liikme sisseelamist hõlbustada ehk puudub sisseelamistegevuste kontseptsioon. Mis tavaliselt juhtub on see, et töötaja tuleb tööle (võimalik, et tema töökoht pole isegi veel valmis seatud ja vajalikud töövahendid tulevad alles järgmisel nädalal), ta juhatatakse näiteks raamatupidaja juurde, kes annab talle mõne telliskivi paksuse pataka erinevaid nõudeid – tööohutus, tuleohutus, heal juhul ka sisekorraeeskirja jne lugeda (tundub hirmus põnev esimene tööpäev, eks;) ). No ja sinna juurde ka siis ametijuhend, kus on enamasti kirjas üldsõnaliselt tema tööülesanded ja hunnik punkte, mille eest ta peab vastutama. Õiguseid on seal ehk mõned punktid.Selliste ametijuhendite miinuseks on see, et need annavad töötajale küll aimu, mida ta tegema peab, aga mitte vähimalgi määral infot selle kohta, kuidas selle töö tegemist või millist tulemust temalt oodatakse. Aga just ootused on uue töötaja jaoks ja töötulemuste saavutamise seisukohast kõige olulisem. Ja kui need on teada, tulevad ka tulemused paremad.
Edasi loe portaalistsekretär.ee
Autor: Tuuli Seinberg, Hanna Jõgi

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 15:14
Kuidas tagada, et ülekanne jõuaks kohale mõne sekundiga?
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele