Autor: Tuuli Seinberg • 3. aprill 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kui garantii ajab arvepidamise sassi

Toodete garantiikorras vahetamine võib tekitada ka raamatupidamislikke probleeme. Nuputa, kuidas oleks mõistlik töö korraldada nii, et segadust ei tekiks.

Väikeettevõte  müüb tarbekaupa, millele suurtootja on andnud garantii.  Leping  on sõlmitud ilma vahendajateta otse tootja ja müüja vahel. Lepingus on kokkulepe, et juhul kui müüja  asendab garantiiprobleemi tõttu  toote tarbijale ehk ostjale, siis tootja annab omakorda müüjale  uue toote. Rahalist tehingut ei toimu, üks toode asendatakse teisega.

Töökorraldus on selline, et toote garantiikorras vahetamine müüjale toimub koos uute toodete tarnega. Müüja annab vigase toote üle ja tarnija saadab järgmise tarnega asendustoote koos saatedokumentide ja  uue  kaubaga.Ettevõtte usin raamatupidaja, kes teeb igakuiselt  kauba inventuuri, hakkab märkama, et kaubakogused, mille eest on arve esitatud ei sobi tegelike kogustega. Milles võib olla probleem ja kuidas seda lahendada?Ülesande vastused leiad selle nädala uudiskirjast.Ülesande koostas väikeettevõtja ja ettevõtluse õppejõud, MBA Külli Metsar

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700