Autor: Tuuli Seinberg • 10. märts 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Millised on probleemid e-arvetega?

Ettevõtte tarkvara peab toetama e-arve failide loomist ning arvestama peab ka pankadevaheliste maksete liikumise uue korraga.

Alates 1. veebruarist jõustusid Euroopa Liidu ühtsed maksetingimused (SEPA), mis tõid kaasa  pikenenud järjekorrad nii Swedbanki klienditoes kui ka pangakontorites.  Märtsi alguses avas Swedbank lisaks Tallinnas asuvale Kõnekeskusele selle osakonna ka Tartus, mille 13-liikmeline meeskond on klientidele abiks ka SEPA-ga seotud murede lahendamisel.

Swedbanki jaepanga juhi Ulla Ilissoni sõnul tõid otsekorralduste ja rahvusvaheliste kontonumbritega seotud muutused panga jaoks kaasa suure hulga küsimusi klientidelt. „Ehkki nii pangad kui Eesti riik on enam kui aasta teinud teavitustööd, et muutused arveldustes ei tuleks inimestele üllatusena, on klientidel siiski ohtralt küsimusi. Seetõttu suurenes meie kui Eesti suurima panga Kõnekeskuse koormus peale 1.veebruari järsult, tuues kaasa pikad kõnejärjekorrad ning selle, et tavapärase 1-2 päeva asemel võtab klientide e-kirjadele vastamine aega kuni 5 päeva. Kohati oli häiritud ka Kõnekeskuse kättesaadavus telefoni teel. Vabandame oma klientide ees, kellele see ebamugavusi põhjustanud on.

Ilissoni sõnul küsitakse peamisel otsekorraldused asendanud e-arvete kohta – näiteks on probleeme korteriühistutega, kus korteriomanikud ei saa sõlmida uusi e-arve püsimakse lepinguid, sest nende ühistu ei läinud õigeaegselt uuele arveldamissüsteemile üle. Palju küsimusi tekitab ka uue e-arve püsimakse toimimine ehk see, kuidas ja millal raha kontolt maha läheb ning sageli pole lisaks arve maksjale uue olukorraga veel kohanenud ka maksete saajatest juriidilised isikud. Samuti on klientidel küsimusi IBAN kontonumbrite ning pankadevaheliste maksete liikumise uue korra kohta.

E-arvega kogumist plaaniv ettevõte peaks teadma, et ettevõte peab hakkama saatma panka xml formaadis e-arveid oma maksjatele. Juhul, kui ettevõtte poolt kasutatav tarkvara ei toeta veel e-arve failide loomist, siis soovitame pöörduda vastavate teenusepakkujate poole nagu nt OpusCapita AS, eArvekeskus ja Korteriyhistu.net. Lepingu teenuse kasutamiseks saab sõlmida otse Swedbanki koduleheküljelt.

„On fakt, et täna tehakse üle 98% protsendi pangatehingutest elektrooniliselt ning kliendid eelistavad pangaga suheldes kasutada interneti- või mobiilipanka. See omakorda tähendab, et meie peame olema valmis oma kliente igakülgselt, kiirelt ja mugavalt toetama. Parim viis selleks on Kõnekeskuse teenus. Lisandunud osakond Tartus aitab täna kindlasti ootejärjekordi lühendada ning muredele kiiremini vastused leida,“ selgitas Ilisson. „Lisaks avasime oma kodulehel SEPA lehekülje, kust klient saab vajadusel vastuse põhilistele küsimustele seoses uue süsteemiga.“

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700