• 10.03.14, 09:44
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mida jälgida tarbijamängude korraldamisel ja maksustamisel

Tarbijakaitseamet koostas ettevõtjatele juhendi, kuidas meelelahutuslikke tarbijamänge ja alla 10 000 euro suuruse võidufondiga kaubanduslikke loteriisid korraldada.
Müügiedenduskampaaniad tekitavad tarbijates hasarti, mis mõjutab  nende ostukäitumist. Seetõttu on tähtis tarbijamängude tingimused ja reklaamtekstid hoolikalt läbi mõelda. Juhend annab ülevaate tähtsamatest aspektidest, mida tuleb tarbijamängude korraldamisel silmas pidada. Juhendi koostamisel lähtus amet eelkõige praktikas tõusetunud probleemidest.
Näiteks tuleb tarbijamängu reeglid koostada võimalikult täpselt ning need peavad püsima kogu mängu aja ühesugused. Vahepealsed muudatused tekitavad segadust ning võivad vähendada mängus juba osalenud inimeste võiduvõimalust. Reeglite täistekst tuleb teha kättesaadavaks kõigile soovijatele näiteks ettevõtte kodulehel. Reklaammaterjalidesse tuleb lisada sellekohane viide.
Kui müügiedenduskampaania on lõppenud, kuid pakendile on kantud tarbijamängu märge, tuleb tarbijate eksitamise vältimiseks avalikustada teave tarbijamängu lõppemise kohta kauba vahetus läheduses (nt vastav silt müügiriiuli küljes). Seda tuleb teha ka siis, kui kauba pakendil on märge kampaania kohta, mis ei toimu Eestis.
Meelelahutuslike tarbijamängude ja alla 10 000 euro suuruse võidufondiga kaubanduslike loteriide   reklaamimisel tuleb lähtuda reklaamiseaduse, tarbijakaitseseaduse ja võlaõigusseaduse üldistest nõuetest ja heast kaubandustavast.
Kaubandusliku loterii maksustamine sõltub võidufondi suurusest. Alla 10 000 euro suuruse võidufondiga kaubandusliku loterii võidufondi ei maksustata hasartmängumaksuga, vaid kingitusena tulumaksuseaduse alusel sarnaselt meelelahutusliku tarbijamängu loosimise käigus antavate auhindadega.
Allikas: Tarbijakaitseamet 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.12.24, 07:30
Avalikusta kliendi võlg ja tagastamise kiirus kahekordistub
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele