Tarbijakaitseamet koostas ettevõtjatele juhendi, kuidas meelelahutuslikke tarbijamänge ja alla 10 000 euro suuruse võidufondiga kaubanduslikke loteriisid korraldada.
Müügiedenduskampaaniad tekitavad tarbijates hasarti, mis mõjutab nende ostukäitumist. Seetõttu on tähtis tarbijamängude tingimused ja reklaamtekstid hoolikalt läbi mõelda. Juhend annab ülevaate tähtsamatest aspektidest, mida tuleb tarbijamängude korraldamisel silmas pidada. Juhendi koostamisel lähtus amet eelkõige praktikas tõusetunud probleemidest.
Näiteks tuleb tarbijamängu reeglid koostada võimalikult täpselt ning need peavad püsima kogu mängu aja ühesugused. Vahepealsed muudatused tekitavad segadust ning võivad vähendada mängus juba osalenud inimeste võiduvõimalust. Reeglite täistekst tuleb teha kättesaadavaks kõigile soovijatele näiteks ettevõtte kodulehel. Reklaammaterjalidesse tuleb lisada sellekohane viide.
Kui müügiedenduskampaania on lõppenud, kuid pakendile on kantud tarbijamängu märge, tuleb tarbijate eksitamise vältimiseks avalikustada teave tarbijamängu lõppemise kohta kauba vahetus läheduses (nt vastav silt müügiriiuli küljes). Seda tuleb teha ka siis, kui kauba pakendil on märge kampaania kohta, mis ei toimu Eestis.
Meelelahutuslike tarbijamängude ja alla 10 000 euro suuruse võidufondiga kaubanduslike loteriide reklaamimisel tuleb lähtuda reklaamiseaduse, tarbijakaitseseaduse ja võlaõigusseaduse üldistest nõuetest ja heast kaubandustavast.
Kaubandusliku loterii maksustamine sõltub võidufondi suurusest. Alla 10 000 euro suuruse võidufondiga kaubandusliku loterii võidufondi ei maksustata hasartmängumaksuga, vaid kingitusena tulumaksuseaduse alusel sarnaselt meelelahutusliku tarbijamängu loosimise käigus antavate auhindadega.
Allikas: Tarbijakaitseamet
Seotud lood
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.