Amservi tegevdirektori Mart Mägi hinnangul teeb inimeste autoostu huvi kasv mõõdukalt optimistlikuks. “Endiselt on autoostu plaanides aktiivseimad 25-34 aastased, kusjuures nende hulgas on kindlalt kasutatud auto eelistajate hulk kahanemas ja varasemast enam eelistatakse uusi sõidukeid. Kaks kolmandikku neist, kes eelmise auto ostsid uuena, plaanivad seda teha ka järgmise auto ostul,” lausus Mägi.
Järgmise kahe kuni kolme aasta jooksul kavatseb auto osta 16 protsenti ning nelja ja enama aasta pärast 12 protsenti autojuhtidest. Autoostuplaane ei ole 28 protsenti küsitletud autojuhtidest. Selles, kas auto plaanitakse osta uuena (37%) või kasutatuna (48%), olulist eelistuse muutust uuring võrreldes eelmiste aastatega ei näita.
TNS Emor uuringujuhi Triinu Ojala sõnul on automüügifirmadest ülekaalukalt tuntuimad Amservi esindused, mida nimetas 35 protsenti autojuhtidest ja see näitaja on aastaga 5 protsendi võrra kasvanud. “Spontaanse tuntuse poolest järgnevad Amservile Silberauto (18%) ja Möller Auto (12%). Ilma marginimesid meenutamata ei osanud nimetada ühegi esinduse nime 47 protsenti kõikidest küsitletuist ja 30 protsenti autojuhtidest,” ütles Ojala.
Nende hulk, kes oskasid vähemalt ühe esinduse nimetada, on aastaga pisut kasvanud. Esindusi teavad jätkuvalt enam alla 34 aastased, tallinlased ja need, kelle praegune auto on ostetud uuena.
Uuringus selgus, et sama automarki müüvate esinduste puhul saab eelistuse peamiseks teguriks uue auto eest küsitav hind. Samas üha rohkem inimesi teeb ostuotsuse müügifirma usaldusväärsuse, asukoha ning järelteeninduse kvaliteedi põhjal.