• 08.09.11, 17:13
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ära seisa esinedes nagu post

Kehakeele kasutamine on esinemise juures väga oluline. Paljud meist on näinud esinejat, kes seisab laval nagu post. Õigupoolest esinebki ta nagu Terminaator, kelle näos ja olekus ükski lihas ei liigu ja näeb välja nagu olekski talle eelnevalt ajusse sisestatud programm "mine ja tapa oma monotoonsusega need kuulajad".
Aeg-ajalt kohtame ka esinejat, keda olen kirjeldanud postituses "Õuduslugu nr.2: Figaro siin, Fogaro seal". See tegelane toimib vastupidi - tormab mööda saali ringi ja katsu teda sealt siis üles leida.
Esimene asi, mida pead silmas pidama, et need mõlemad ees kirjeldatud lahendused ei ole kõige paremad. Peamise reegli võiks siinkohal kokku võtta järgmiselt: Kui sina ei liigu, siis kindlasti teeb seda publik. Nad nihelevad, vaatavad kella, toimetavad omade asjadega jne.
Seettõttu toongi täna välja paar mõtet, mida edaspidi silmas võiksid pidada.
1. Tekita omale esinemiseks ruumi
See tähendab seda, et pead tükk aega enne esinemist varem kohale minema ja ruumi oma käe järgi valmis panema. Mööbelda niipalju kui vaja, peaasi et sinul ja kuulajatel mugav on. Ära jäta oma teele laudu jms. kraami vaid tekita kasvõi 3-4 ruutmeetrit ruumi, mille sees liikuda saad. Sellest saab sinu nö "stardiplatvorm".
2. Ära liigu kindla rütmi järgi
Mõned kõõluvad jalalt jalale, teised longivad ühte kindlalt marsruuti järgides, kolmandad lohistavad jalgu. See kõik on vale! Liikumine on senikaua hea kuni sa seda kindla rütmi järgi ei tee. Vastasel korral hakkavad kuulajad kokku lugema, mitu ringi sa ees edasi-tagasi marssisid.
3. Kata oma liikumisega terve ruum
See ei tähenda, et sa kuhugi publiku selja taha peaksid minema (kuigi aeg-ajalt pead ka ehk seda tegema) vaid hoopis mõtet, et aeg-ajalt liigu ühest ruumi äärest teise - nii suhtled ka ruumi teise osaga. Kui nt ruumi keskel on sinu "stardipositsioon", siis on sedaviidi vasakule-paremale ka lihtsam liikuda.
4. Kui keha kipub tõmblema, siis liigu
Paljud kurdavad, et laval olles teeb organism seesmiseid ja väliseid aeroobikaharjutusi. Jalad tõmblevad, käed värisevad jne. Kardetakse ka seda, et see kõik välja paistab. Esiteks - enamasti ei paista. Ja teiseks - kui sa esinedes liigud, siis ei ole sul ka aega sellistele asjadele mõelda.
5. Liigu ainult siis, kui sul on selleks eesmärk
See tähendab, et ära hulgu saalis lihtsalt liikumise pärast. Liigu ikka sellepärast, et oma sõnumit paremini edasi anda. Nt: astud paar sammu selle kuulaja poole, kes sulle küsimuse esitas. Täpselt nii räägid sa ju ka oma sõpradega, et pöördud selle poole, kellega just räägid.
Kui sa esinedes seisad lava ees ühe koha peal, siis kuulajate tähelepanu kipub kiiresti hajuma. Nad teavad, et isegi kui nad 10 minutit omade asjadega tegelevad ja pilgu tõstavad, oled sa ikka täpselt sama koha peal. Kui sa aga mõtestatult liigud, žestikuleerid ja oma jutu sisse emotsioone paned, siis paneb see sind kindlapeale kuulama.
Juhul, kui sa aga mööda ruumi ringi tormad või pidevalt järske ja rabedaid liigutusi teed, siis väsitad selle tarbetu rahmeldamisega kuulajaid niivõrd, et ainuke mõte, mis neil peas on, kõlab "Mis kell see läbi saab?"
Autor: Janek Tuttar, Rivo Sarapik

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.12.24, 07:30
Avalikusta kliendi võlg ja tagastamise kiirus kahekordistub
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele