Turvafirma G4S andmeil on töö teenindussektoris üha vähem populaarne ning ettevõtte kulutused töötajate leidmiseks kasvavad.
"Rahulikud ajad tööturul on meie jaoks möödas ja uute töötajate leidmine muutumas järjest keerulisemaks,“ kirjutab G4S-i infolehes ettevõtte värbamise ja mehitamise osakonna juhataja Gerly Tuisk.
Tema sõnul võib prognoosida naistöötajate, ajutise orientatsiooniga ning niiöelda äärmuslikesse vanusgruppidesse kuuluvate töötajate osakaalu kasvu. "Peame olema valmis värbamiskulude hüppeliseks tõusuks ning sotsiaalkulutuste kasvuks. Vaatamata sellele peame arvestama, et tõenäoliselt oleme sunnitud töötama üha suurenevas tööjõu defitsiidis, mis omakorda toob kaasa sügavad organisatsioonikultuurilised tagajärjed ja raskelt hallatavad kliendisuhted.“
"Uue aja tööotsijad on hea haridusega, harjunud tipptehnika ja pideva online-olekuga, kiire kohanemisvõimega, mobiilsed ja sotsiaalselt võrgustunud. Sellise töötaja ambitsioonid ning palgaootus on kõrged, töö teenindusvaldkonnas on muutunud ebapopulaarseks,“ selgitas Tuisk. "Lähiaastatel on meie jaoks otsustava tähtsusega palgaküsimused ning töötajate rahulolu tõstmine töökorralduslike muudatuste läbi. Kindlasti tuleb pöörata suurt tähelepanu juhtimiskvaliteedi tõstmisele ning panustada töötajate koolitusse.“
Enamus täiendavatest töökohtadest luuakse Tuisu sõnul teenindussektoris ning tööjõupuudus kasvab. "Suure tööjõu vajadusega harudes on täheldatav juba praegu nii vajalike inimeste puudus kui ka pakutava palgataseme vähene atraktiivsus potentsiaalsete töötajate jaoks,“ lisas ta.