• 06.07.11, 11:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ettemaksukonto vähendas kulutusi vahendustasudele 

2009. aastast on maksuametile tehtud pangaülekannete arv vähenenud umbes poole võrra, kuna amet võttis kasutusele kliendipõhise ettemaksukonto.
2010. aastal lõppes maksu- ja tolliametis (MTA) uuele elektroonilisele
arvestussüsteemile ülemineku projekt, mille tulemusena võeti kasutusele kliendipõhine ettemaksukonto, selgus rahandusministeeriumi koostatud avaliku teenistuse aastaraamatust.
Seetõttu on alates 2009. aastast on MTAle tehtud pangaülekannete arv vähenenud umbes poole võrra. Kui 2007. ja 2008. aastal tegid kliendid MTAle ca 3,7 miljonit pangaülekannet, siis aastatel 2009 ja 2010 vastavalt ca 2 ja 1,8 miljonit ülekannet.
„Kliendipõhise ettemaksukonto abil saab klient mitme erineva ülekande asemel katta kõik oma kohustused vaid ühe maksekorraldusega,“ märkis
MTA arvestuse talituse talitusejuhataja kt Merle Reepalu.
Reepalu selgitas, et kuni 2009. aastani oli MTAs maksude tasumiseks kasutusel viitenumbrisüsteem, mille järgi oli igal maksumaksjal iga maksuliigi ja intressi tasumiseks eraldi viitenumber.
„Lisaks oli iga maksu tasumiseks eraldi pangakonto number. Seega võis tekkida olukord, kus maksumaksja pidi maksukohustuste täitmiseks tegema iga kuu ca 20 pangaülekannet. See oli maksumaksjatele panga teenustasude tõttu rahaliselt, aga ka ajaliselt väga kulukas. Alates 2009. aastast on igal isikul olemas üks ettemaksukonto viitenumber,“ lisas ta.
Autor: Katre Pilvinski, Rivo Sarapik

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 15:14
Kuidas tagada, et ülekanne jõuaks kohale mõne sekundiga?
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele