25. aprill 2011
Jaga lugu:

Strateegiaekspert: õppige mõjutama

Juhtimine.ee vahendab strateegiaekspert Joseph Grenny mõtteid ettekandest  World Business Forumil, kus ta rääkis inimeste mõjutamisest.

“On kaks suurt põhjust, mis paneb inimesed käituma nagu nad käituvad - nad tahavad (motivatsioon) ja nad suudavad (võime),” ütleb Grenny ja lisab: “juhid kasutavad väga vähe mõjutamisstrateegiaid, mis tugineksid töötajate suutlikkuse kasutamisel.”

Grenny hinnangul ei ole enamus juhte endale ka teadvustanud, et on olemas kolme liiki motivatsiooni ja võimeid: personaalsed, sotsiaalsed ja struktuursed. Kokku seega kuus erinevat mõjutamisviisi - vaid neid kõiki tundes on võimalik luua tõeliselt edukas mõjutamise strateegia. Seda on tõestanud ka uuringud, mis on näidanud, et juhid, kes kasutavad kõiki neid kuute mõjutamisvahendit, suudavad kümme korda suurema tõenäosusega muudatused läbi viia kui nende kolleegid.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Allikas 1: Personaalne motivatsioon - kas ma tahan seda teha?

Allikas 2: Personaalne võime – kas ma oskan seda teha?Allikas 3: Sotsiaalne motivatsioon – kas teised julgustavad mind seda tegema?Allikas 4: Sotsiaalne võime - kas teised aitavad mul seda teha?Allikas 5: Struktuurne motivatsioon – kas keskkond on mulle sobiv selle asja tegemiseks?Allikas 6: Struktuurne võime – kas keskkond toetab mind selle asja tegemisel? 

Vaata kokkuvõtet täismahus SIIT.

Autor: Lemmi Kann, Juhtimine .ee

Jaga lugu:
RAAMATUPIDAJA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad raamatupidaja uudised igal nädalal enda postkasti.

Raamatupidaja.ee toetajad:

Enimloetud
Marianne Lõhmus
Marianne Lõhmusraamatupidaja.ee ärijuhtTel: 6670405Marianne@raamatupidaja.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin Puhkanraamatupidaja.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee