• 21.04.11, 12:29
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lepingupartneri isikuandmete töötlemiseks on vaja tema nõusolekut

Lepingu sõlmimisel füüsilisest isikust lepingupartneriga on soovitatav pöörata tähelepanu ka isikuandmete kaitse seaduse nõuetele, mis puudutavad lepingupartneri nõusolekut isikuandmete töötlemiseks, kirjutavad advokaadibüroo Aivar Pilv advokaadid Äripäeva käsiraamatute foorumi rubriigis "Autor annab nõu".
Isikuandmete töötlemine on iga isikuandmetega tehtav toiming, sealhulgas isikuandmete kogumine, säilitamine, kasutamine ja edastamine kolmandatele isikutele.
Nõusolek on oluline, kui kliendil tekivad teenuse kasutamisel või kaupade saamisel makseraskused ning võlausaldaja soovib pöörduda võlgnevuste sissenõudmiseks kolmandate isikute (nt inkassofirma) poole. Sellisel juhul on vaja lepingupartneri nõusolekut isikuandmete edastamiseks kolmandatele isikutele. Nõusolek peab olema piisavalt täpne, et inkassofirma saaks võlgnevuse väljanõudmisega kohaselt tegelema hakata.
Isikuandmete kaitse seaduse § 12 kohaselt peab nõusolek sisaldama järgmist: isikuandmete loetelu, mille töötlemiseks klient oma nõusoleku annab; isikuandmete töötlemise eesmärk või eesmärgid; isikute loetelu või viide isikutele, kellele andmete edastamine on lubatud; kolmandatele isikutele andmete edastamise­ tingimused ja kliendi õigused tema isikuandmete edasisel töötlemisel. Kliendi nõusolek peab tuginema tema vabale tahtele, vähemalt kirjalikku taasesitamist võimaldavas vormis (näiteks piisab e-kirja teel nõusoleku andmisest) ja on oluline teada, et tal on õigus nõusolek igal ajal tagasi võtta.
Kokkuvõtvalt võib öelda, et lepingu sõlmimisel on oluline alati küsida füüsi­lisest isikust kliendilt nõusolekut tema isikuandmete töötlemiseks ja järgida, et nõusolek sisaldaks kõiki isikuandmete kaitse seaduses ettenähtud nõudeid.
Autor: Lemmi Kann, Veronika Aunpu, Britta Oltjer

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.12.24, 07:30
Avalikusta kliendi võlg ja tagastamise kiirus kahekordistub
Infopanga võlaregister on viimase nelja kuu jooksul aidanud ettevõtetel võlglastelt tagasi saada keskmiselt 47% võlgadest ja augustis tõusis see näitaja koguni 79%-ni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele