1. märts 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Steve Jobsi seitse saladust

Apple’i tunnuslause “Think different“ on midagi enamat kui lihtne turundusnipp. See on eluviis – võimas, positiivne ja kõikemuutev suhtumine innovatsiooni, millesarnast suudab oma püüdlustes rakendada igaüks.

Innovatsioon on täiesti tavaline asi, millega tavalised inimesed tegelevad iga päev. Äripäeva kirjastuse poolt eesti keeles välja antud raamatu lehekülgedel astuvad ette mehed ja naised, kes on innovatsiooni abil muutnud ettevõtteid, kogukondi ja elusid. Autor Carmine Gallo õpetab lugejat teisiti mõtlema endast, oma firmast ja toodetest – täpselt nii, nagu seda teeb Steve Jobs, legendaarne mees kõiges, mis seotud innovatsiooniga.

Innovatsiooni aetakse tihti segi leiutamisega. Need kaks küll täiendavad teineteist, ent on siiski erinevad mõisted. Leiutamine tähendab uute toodete või protsesside loomist, kujundamist või valmistamist. Innovatsioon saab alguse loovatest ideedest, mis lõpuks muudetakse leiutisteks, teenusteks, protsessideks ja meetoditeks. Leiutaja ei saa olla igaüks, ent novaator küll.

 Raamatus pole kohta segastele ja keerukatele innovatsiooniteooriatele, sest autori arvates asub teooriate koht tolmuvatel raamaturiiulitel. Selle asemel lahkab ta müütide purustaja, ent samal ajal ise müüdiks kujunenud novaatori Steve Jobsi põhimõtteid ja näitab, kuidas nende abil valla päästa igaühes peituvat loomingulist potentsiaali. Jobsi põhimõtted on lihtsad, sisukad ja sobivad erinevate elualade professionaalidele.

Raamatus kirjeldatud seitse saladust – seitse põhimõtet panevad teisiti mõtlema oma karjäärist, firmast, klientidest ja toodetest. Igale põhimõttele on pühendatud kaks peatükki. Esimene kirjeldab, kuidas kõnealune põhimõte kannustas Jobsi edukaid uuendusi välja mõtlema ja teine selgitab, kuidas erinevad professionaalid, juhid ja ettevõtjad hakkasid sama põhimõtet tööalases ja isiklikus elus rakendades teisiti mõtlema, mis omakorda aitas neil muljetavaldaval viisil luua ja uuendada.

Steve Jobsi 7 saladust:

1. põhimõte: “Tee seda, mis sulle meeldib.”

Steve Jobs on terve elu kuulanud südame häält ja nagu ta ise ütleb, on just see kõike muutnud.2. põhimõte: “Jäta universumisse oma jälg.”

Jobs meelitab ligi sarnaselt mõtlevaid inimesi, kes jagavad tema visiooni ja aitavad ideid vormida maailma muutvateks uuendusteks. Apple’i raketti veab kirg ja Jobsi visioon määrab kindlaks sihtkoha.3. põhimõte: “Pane aju tööle.”

Innovatsiooni ei eksisteeri loovuseta ja Steve Jobsi jaoks tähendab loovus asjade seostamist. Jobs usub, et erinevad kogemused aitavad meil inimloomust paremini mõista.4. põhimõte: “Müü unistusi, mitte tooteid.”

Jobs ei pea Apple’i toodete ostjaid “tarbijateks“. Nad on unistuste, lootuste ja ambitsioonidega inimesed. Jobs loob tooteid, et aidata inimeste unistustel tõeks saada.5. põhimõte: “Ütle “ei“ tuhandele asjale.”

Jobsi jaoks tähendab lihtsus ülimat keerukust. Alates iPodi ja iPhone’i disainist kuni Apple’i tootepakendite ja veebilehekülje funktsionaalsuseni tähendab innovatsioon eelkõige mittevajaliku kõrvaldamist, et vajalik saaks esile tõusta.6. põhimõte: “Tekita pööraselt vapustavaid elamusi.”

Jobsi loodud Apple Store kauplused on supernäide ülima tasemega klienditeenindusest. Apple Store on saanud maailma parimaks jaemüüjaks lihtsate uuenduste abil, mida võiks üle võtta iga ettevõte, mis tahab saavutada sügavamaid ja kestvamaid emotsionaalseid suhteid klientidega.7. põhimõte: “Õpi sõnumit edastama.”

Jobs on maailma kõige väljapaistvam jutuvestja, kes on muutnud toote turulepaiskamise omaette kunstiliigiks. Sul võib olla maailma kõige uuenduslikum idee, aga kui sa ei oska inimesi sellest innustuma panna, pole uuendusel mingit tähtsust.

Autor: Lemmi Kann, Liivi Kedelauk

Raamatupidaja.ee toetajad:
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700