Rahandusministeerium ja Eesti Post koos tütarfirmaga Eesti E-arvete Keskus sõlmivad sel nädalal riigiasutustele e-arvete keskkonda pakkuva teenuslepingu, mis lihtsustab arvete maksmist ja vähendab riigi halduskoormust, teatas rahandusministeerium.
E-arvete keskkonnaga liitunud riigiasutustele esitatavad paberarved tuleb edaspidi saata Eesti Postis avatud postkasti aadressile. Eesti Posti ülesandeks on viia riigiasutustele esitatavad paberarved ja failidena esitatud arvete pildid elektrooniliste andmete kujule.
„See võimaldab vähendada raamatupidajate käsitööd arvete sisestamisel, kuna peale kontrollimist jõuavad arvete elektroonilised andmed automaatselt majandustarkvarasse, Paberivaba raamatupidamine aitab riigi kulusid vähendada," ütles rahandusministeeriumi asekantsler Marek Helm.
Lepingu kohaselt võetakse arvete kontrollimiseks kasutusele Eesti E-Arvete Keskuse e-arvete menetlemise keskkond. Nii kaob riigiasutustel vajadus igaühel oma keskkonda iseseisvalt välja arendada ja selleks eraldi raha kulutada. Ühtne keskkond aitab kaasa arvete menetluse standardiseerimisele ja kiirele e-arvetele üleminekule kõigis riigiasutustes.
Riigiasutuste suutlikkus e-arveid menetleda loob Helmi sõnul olukorra, kus mõne aja pärast võib kaaluda paberkujul või e-postiga arvete esitamise võimaluse kaotamist.
Esimesena hakkavad sel viisil e-arveid menetlema rahandusministeeriumi ja justiitsministeeriumi valitsemisala asutused. Menetluskeskkond võetakse igapäevatöös kasutusele 1. märtsist 2011. E-arvetele ülemineku tingimustest teavitatakse tarnijaid täpsemalt veebruarikuu jooksul.
Eesti Post pakub riigiasutustele teenust läbi E-arvete Keskuse.
”Usume, et pakume riigile Eestis parimat tehnoloogilist lahendust e-arvete töötlemiseks. Alates Eesti Posti E-arvete Keskuse loomisest on selle kasutajate arv nii avalikus kui ärisektoris pidevalt kasvanud, eelmisel aastal toimus kasutajate arvu hüppeline, pea seitsmekordne kasv. See näitab teenuse kasutamisest saadava lisaväärtuse äratundmist,“ märkis Eesti Posti juhatuse esimees Ahti Kallaste.
Teenuse kasutamise leping sõlmitakse kuni 2013. aasta lõpuni ning selle eeldatav kogumaksumus jääb suurusjärku 80 000 – 200 000 eurot sõltuvalt teenusega liituvate asutuste ja neile esitatavate arvete arvust. Mida rohkem asutusi liitub ja mida enam arveid elektroonilisele kujule tuleb viia, seda odavamaks muutub teenuse hind. Kulud kaetakse Rahandusministeeriumi poolt keskselt, valitsuse eraldatud tugiteenuste tsentraliseerimise projekti eelarvest.
E-arvetele üleminek on infoühiskonna tegevuskava ülesanne ja rahandusministeerium korraldab e-arvetele üleminekut 2010. aastal alguse saanud riigi raamatupidamise tsentraliseerimise raames. E-arvete teenuse ostmisega seotud hanget aitas ette valmistada AS PricewaterhouseCoopers.
Seotud lood
Raamatupidajate töö on paratamatult seotud ka keeruliste võlgnike ja võlgadega. Paraku on võlgnikega tegelemine sageli aeganõudev ja stressirohke, sest tuleb saata meeldetuletusi ja tegeleda ka vaidlustega.
Infopanga võlaregistril on nüüd olemas tõhus lahendus, mis säästab raamatupidajate aega ja ka närve.
Viimased uudised
Siit leiad ka artikli FIE raamatupidamisest
Hetkel kuum
Tagasi Raamatupidaja esilehele