18. jaanuar 2011
Jaga lugu:

IT areng ohustab keskastmejuhi ametikohta

Kui tööstuslik revolutsioon jättis tööta paljud käsitöölised, siis IT revolutsioon on tegemas sama keskastmejuhtidega, vahendab Juhtimine.ee London Business School'i juhtimise professorit ja raamatu "Elav strateegia" autorit Lynda Grattonit.

Infotehnoloogia on muutnud oluliselt meie teadmisi oma klientidest ja viise kuidas me nendega suhtleme, teinud võimalikuks töötamise virtuaalsetes meeskondades ning parandanud meie otsuste kvaliteeti. Tehnoloogia on võimeline monitoorima inimeste ja seadmete tööd, hindama tehtud töö kvaliteeti ja andma tagasisidet.

See kõik kokku asetab tänase keskastmejuhi väga ebakindlasse positsiooni - tema ülesanded saab suurepäraselt ära teha infotehnoloogia. Olukorra teeb veel raskemaks teadmiste vaba levik - kui seni on keskastmejuht suutnud olla tööjõuturul edukas teades "igast-asjast-midagi", siis täna pole see enam eelis - pealiskaudsed teadmised on paari klikiga kõigile kättesaadavad. Lisaks ütleb Gratton, toetudes oma uuringutele, et nooremad põlvkonnad ei aktsepteeri enam juhte kui järelvalvajaid, sest see ei lisa nende hinnangul mingit väärtust ja ei aita kaasa tulemuse saavutamisele. Küll väärtustavad nad vanemaid kolleege kui mentoreid ja coache-isid, kui inimesi, kes juhendavad, mitte ei kontrolli. Kui oled keskastmejuht, siis pead Grattoni arvates, saama mingis perspektiivikas valdkonnas eksperdiks või hakkama ettevõtjaks - ainult see tagab konkurentsieelise masinate ees.  

Loe Lynda Grattoni artikli täisversiooni SIIT .

Autor: Lemmi Kann, Juhtimine .ee

Jaga lugu:
RAAMATUPIDAJA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad raamatupidaja uudised igal nädalal enda postkasti.

Raamatupidaja.ee toetajad:

Enimloetud
Marianne Lõhmus
Marianne LõhmusärijuhtTel: Marianne@raamatupidaja.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin Puhkanraamatupidaja.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt