• 20.12.10, 12:32
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ära tantsi seal, kus elevandid mängivad ehk mida õppida Saksa SME-delt?

Juhtimisgurud otsivad pidevalt järgmist suurt ideed. Economisti kolumnist Schumpeter toob välja, et gurud on tähelepanuta jätnud tänase maailma ühe edukama tööstusriigi - Saksamaa - väikeste ja keskmise suurusega firmade edulood ehk Mittelstand'i, või mittel-management'i nagu Scumpeter seda nimetab.
Kas teadsid, et 80% keskmise suurusega firmadest, kes ennast maailmas turuliidriks saavad pidada, tulevad Saksamaalt või Põhjamaadest? Peamiselt on tegu maapiirkondades asuvate B2B firmadega.
Mis siis on nende, maailma mastaabis väikeste firmade, edu saladus? Mida on neilt õppida?
Schumpeter toob välja 3 põhjust:
* Keskendu enda tugevustele, mitte ära kopeeri edulugusid.
Edu jaoks ei ole vaja kopeerida Sillicon Valley't - Mittelstand-firmad keskenduvad oma (piirkonna) traditsioonilistele tugevustele, tehes seda sageli just vanas majanduses.   * Mõtle suurelt.
Nišid, mis tunduvad siseriiklikult väiksed, võivad globaalselt olla tohutu suured. Suurtega konkureerimiseks on parim võimalus konkureerimist vältida ja leida oma nišš. "Don't dance where the elephants play" - on üks mittelstand-firmade juhtmõtteid.   * Fookus ja innovatsioon.
Euroopa firmad suudavad kõrgkvaliteedilisi töökohti Aasia firmade eest kaitsta seni kuni nad keskenduvad oma valdkonnale ja suudavad kogu aeg edasi areneda.
Loe täpsemalt: Economist.
Autor: Lemmi Kann, Juhtimine .ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.09.24, 17:13
Kui klient jääb võlgu: efektiivseim nipp raha koju toomiseks
Viimaste aastate majandusolukord on olnud keeruline ja muutusterohke. Laomajandustehnikaga tegeleva Agrovaru AS jaoks on hetkel suurimaks väljakutseks käibe hoidmine samal tasemel ning kulude vähendamine müügi- ja tööprotsesside efektiivistamise kaudu. "Kuna klientide nõudlus on vähenenud, peame tegema rohkem tööd, et leida üles need vähesed kliendid," selgitab tegevjuht Jarno Mänd.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele