Selge see, et iga organisatsioon sellist lähenemist endale lubada ei saa, aga nende lähenemine ja kogemus võib tänases maailmas, kus järjest enam räägitakse klientide, partnerite ja teiste huvitatud osapoolte kaasamisest, anda olulist mõtteainet nendele, kes oma strateegilise planeerimise protsessi uut värskust tahavad tuua.
Miks mitte küsida inimeste käest, kuidas nemad näevad turgu ja tarbijate ootuseid arenevat? Milliseid kasvuvõimalusi nad ettevõttele näevad? Kuidas firma saaks nende ootuseid paremini rahuldada?
Wikipedia kogemus näitab, et eriti väärtuslikud on sellised küsimuse püstitused, kui tegutsed erinevatel turgudel - miks oletada kohalike vajadusi ja arvamusi, kui seda saab tänapäevaste vahenditega nende käest kiirelt ja odavat küsida?
Wikipedia neli õppetundi:
* Avalda ideed kiirelt.
Kui näed liiga palju vaeva ideed viimistlemisega enne nende kõikidele avaldamist, siis saad pigem kasutajate "jah" või "ei" vastused, mitte aga tõsist dialoogi ja sisulist arutelu ideede üle. ).* Jaga algandmeid (raw data
Osalejad võivad sealt leida mustreid, mida Sina ei näe. * Ära kiirusta.
Jäta inimestele aega asjade üle mõelda ja jagada oma arvamust neile sobival ajal. Vastupidisel juhul tapad jällegi dialoogi. * Tunnista, et mõnikord on rahvamass lihtsalt rahvamass.