• 27.07.10, 10:02
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Amet: miks pensionifondile kolm vahetust aastas?

Tarbijakaitseameti juhi Andres Sooniste sõnul on arusaamatu, miks soovitakse kogumispensioniseaduse muutmise seaduse eelnõuga fonde just kolm korda aastas vahetada. Piiranguid võiks vähem olla.
Tarbijakaitseseadusest tulenev oluline tarbija põhiõigus on valikuvabadus, mida seni kehtinud  regulatsiooni kohaselt on oluliselt piiratud. Rahandusministeeriumi poolt esitatud eelnõu kohaselt laiendatakse fondivahetuse võimalusi aastas ühelt korralt kolmele.
„Nimetatud muudatus laiendab võrreldes senise korraga oluliselt tarbijate võimalusi ning see on igati tervitatav“ lausus Tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste. „Paraku jääb tarbijale reeglina siiski mõistetamatuks piirangute säilimine või pigem nende vähendamine just kolmele“ lisas Sooniste.
Tarbijakaitseameti hinnangul ei ole Eesti finantsturu teenuste hinnakonkurents just eriti kõrge. Viimane on tingitud turu väiksusest ja kõrgest - pea 100% hõivest. Sellises keskkonnas tegutsemine eeldab ettevõtjatelt tarbija usalduse säilimiseks kõrget teenuse kvaliteeti ja läbipaistvust. Piirangud, mis võivad luua konkurentsibarjääre nii uutele kui ka olemasolevatele ettevõtjatele ei suurenda paraku teenuste läbipaistvust ja tarbija usaldust sektori vastu tervikuna.
Möödunud nädalal teatas Konkurentsiamet, et pensionifondi võiks saada vahetada kord kuus.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele