Saneerimisseadus pole seni mõjutanud Eesti majandust mitte kuidagi peale suure lärmi, nentis advokaadibüroo Sorainen vanempartner Aku Sorainen.
Kuidas on uus saneerimisseadus mõjutanud Eesti majandust, kas see on täitnud oma eesmärke? küsis lugeja praegu käivas
online-intervjuus..
"Kuigi umbes 90 firmat on taotlenud saneerimist, on aasta jooksul väga vähestele firmadele kinnitatud saneerimiskava," märkis Sorainen - ettevõtjad on üldjuhul alustanud saneerimist liiga hilja, kui firma kassa on tühi ja pankrot ainus väljapääs."Kõige parim asi, mis saneerimisseaduse osas on juhtunud, on et hiljuti tegi riigikohus otsuse, et ka makse on võimalik saneerida ja võib-olla järgmisel aastal saab saneerimisseadusest tõsisem tööriist," ütles ta ja viitas
Carri Ginteri ja Allar Jõksi artiklile
"Eeldusel, et saneerimismenetlust ei kuritarvitata, on uus seadus siiski hea uudis ka võlausaldajatele, sest näiteks pandiga tagamata võlausaldajate nõuete rahuldamise määr pankrotimenetluses jääb enamasti alla 10% nende nõudest. Saneerimismenetluse näol on tegemist jätkusuutliku äri filtriga, mis võib hoida ajutiselt makseraskustesse jõudnuid firmasid pankrotist ja seega aidata kaasa Eesti majanduse tervenemisele," ütles Sorainen.
Saneerimisseaduses on tema hinnangul veel mitmeid lahtisi otsi. Näiteks võlausaldajate rühmitamise põhimõtted saneerimiskava hääletamisel, võlausaldajate õiguskaitsevahendite rakendamise piirangud saneerimismenetluses, saneerimiskavale kehtivad nõuded, tingimuslike nõuete arvestamine saneerimiskava hääletamisel, saneerimismenetluses võlgnikku finantseeriva võlausaldaja eelisseisund jms.
"Saneerimisseaduse puhul on suureks probleemiks ka see, et saneeritava ühingu tegevust ei uurita tagasiulatuvalt ning on seatud aegumistähtajad juhatuse liikmete vastu nõuete või kui ühing lõpetab ikkagi pankrotiga, siis saneerimismenetlus varade tagasinõudmiseks ei peatu," selgitas Sorainen.
Samuti on tema sõnul probleemiks, et saneeritavad ühingud ei pea põhjendama ega välja tooma, miks nad mõningaid võlausaldajaid eelistavad neid saneerimismenetlusest üldse välja jättes ja neile 100% nõuetest tasudes, see ei kajastu ka saneerimiskavas ja jääb võlausaldajatele üldse nähtamatuks.
"Oleme oma kogemuse põhjal esitanud justiitsministeeriumile ettepanekud saneerimisseaduse täiendamiseks. Saneerimisseaduse kitsaskohti on aidanud lahendada ka mitmed viimase aja kohtulahendid, nii et paljudes küsimustes on juba tekkinud nö hea saneerimistava, mis kindlasti aitab kaasa saneerimismenetluste edukusele tulevikus," oli Sorainen lootusrikas.
Seotud lood
Kui riigikogu 4. detsembril saneerimisseaduse vastu võttis, loodeti, et see päästab paljud ettevõtted hävingust. Kohtutesse tulvas saneerimisavaldusi ka neilt, kelle maksejõuetus ei olnud ajutise iseloomuga ja tegelikku eeldust äri jätkamiseks polnud.
Raamatupidajate töö on paratamatult seotud ka keeruliste võlgnike ja võlgadega. Paraku on võlgnikega tegelemine sageli aeganõudev ja stressirohke, sest tuleb saata meeldetuletusi ja tegeleda ka vaidlustega.
Infopanga võlaregistril on nüüd olemas tõhus lahendus, mis säästab raamatupidajate aega ja ka närve.
Enimloetud
1
Kui paljud Eesti raamatupidajad on kandnud töötaja palga Wise'i, Revoluti, Paysera vm välismaa panga kontole?
2
Vaata ka rahapesu andmebüroo analüüsi Eesti firmade kohta
Viimased uudised
Raamatupidamisbürood peavad tuvastama kliendi tegeliku kasusaaja ja kontrollima andmeid.
Mängu viimane päev on 20.10
Hetkel kuum
Kui paljud Eesti raamatupidajad on kandnud töötaja palga Wise'i, Revoluti, Paysera vm välismaa panga kontole?
Tagasi Raamatupidaja esilehele