• 23.10.08, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

MTA: Detsembris toimuvad muudatused tollivormistuse osas

Maksu- ja Tolliamet lõpetab detsembrist tollivormistuse teenuse pakkumise Läänemaa maksu- ja tollibüroos Haapsalus, Jõgeva maksu- ja tollibüroos ning Järva maksu- ja tollibüroos Paides.
Tollivormistuse teenuse lõpetamine kolmes maakonnakeskuses on seotud tollivormistuse mahtude vähenemisega ning lähtub Maksu- ja Tolliameti struktuursetest ümberkorraldustest. Tegemist on kolme kõige väiksema koormusega maksu- ja tollibüroo haldusalaga, kus vajalik inimressurss tollivormistuse mahtude juures on alla 1 inimaasta.
Samuti lõpetab Maksu- ja Tolliamet alates 1. detsembrist tollivormistuse teenuse pakkumise Raudtee ja Vanasadama teeninduskeskustes Tallinnas. Tollivormistust on võimalik läbi viia kõikides ülejäänutes Põhja maksu- ja tollikeskuse (MTK) haldusalas asuvates teeninduskeskustes.Alates 1. detsembrist luuakse kõigi nelja MTK haldusalas tolliteenuse keskused. Tolliteenuse keskused luuakse lähtudes tollivormistuse logistilistest vajadustest Tallinnasse, Tartusse, Pärnusse ja Jõhvi. Teeninduskeskustes viiakse tollivormistust läbi täies mahus. Lisaks neile neljale keskusele säilib tolliteenus sellisena nagu ta täna on ka peaaegu kõikides tänastes maksu- ja tollibüroodes.Vahetu tolliteenuse asemel pakub Maksu- ja Tolliamet oma klientidele võimalusi erinevate lihtsustuste kasutamiseks ning elektroonseks dokumendi- ja infovahetuseks. Ka eelpool toodud büroodes saab vajadusel endiselt esitada tolliteemalisi dokumente. Dokumentide jõudmise adressaadini korraldab Maksu- ja Tolliamet asutuse siseselt.Amet juhib klientide tähelepanu, et tollivormistusi võivad ettevõtted endiselt teha nende iga konkreetse veose logistikast lähtuvalt enim sobivas kohas. Näiteks võib ettevõte TIR-märkmiku avamise Narvas piiriületuse korral viia läbi Tallinnas või mujal.Kuna MTA soovib ümberkorraldustega häirida ettevõtete seniseid logistilisi skeeme nii vähe kui võimalik, siis teatud juhtudel (nt kiiresti riknev kaup, ajakriitiline logistiline tarneahel vms) soovitame pöörduda asukohajärgse maksu- ja tollikeskuse poole, et uurida koos tollispetsialistidega, milliseid lahendusi on ametil võimalik pakkuda, tagamaks ettevõtte normaalse toimimise jätkumist.Lisainformatsiooni on võimalik vajadusel saada maksu- ja tollikeskustest ning MTA kodulehe rubriigist Toll (http://www.emta.ee/toll).
Lugupidamisega,
Kaia-Liisa Kallas
KommunikatsiooniosakondMaksu- ja Tolliamettel 676 [email protected]
 

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele