• 23.11.07, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Reis Henry „Genka“ Kõrvitsa moodi - kaks kuud, kolm kontinenti ja kaheksa riiki

Mida lähemale kalender tiksub talve poole, seda enam hakkavad peas mõlkuma reisimõtted. Valikuvariantide virr-varr ajab mõtted sassi. Tahaks ju kõike ja korraga - vägevat elamust, mõnusat lõõgastust ja midagi väga, väga, väga erilist. Otsustasin uurida, mida põnevat on erinevad inimesed selleks leidnud.
Esimesena meenus Henry “Genka” Kõrvits, keda ma täna pea aasta tagasi Bangkokis kohtasin. Nende reisiplaan nägi ette: päev Türgis ümberistumiseks, kolm päeva Bangkokis, kümme päeva Austraalias, kaks nädalat Uus-Meremaal, jõulud ja uus aasta Singapuris, nädal Sumatral Indoneesias, neli päeva Sri Lankal ja neli päeva Maldiividel. Korralik väljakutse ja garanteeritud elamus!
Aasta tagasi kohtusime Bangkokis, kus ma esimest korda kuulsin Su vägevast plaanist koos elukaaslase Katre Kaarega Uus-Meremaad ja Austraaliat avastama minna. Ligi kaheks kuuks! Räägi, kust see idee üldse alguse sai ja kui lihtne nii pikka reisi planeerida on? Keskmise eestlase reisimõnu mahub ikka nädalasse, maksimum kahte.
Ütlesin kord kodus suusoojaks, et võiks minna Austraaliasse sõbrale külla. See tundus pärast mõningast kainet mõtlemist kuidagi utoopiline - nii ajaliselt kui rahaliselt. Aasta hiljem tehti Estravelist huvitav pakkumine lennata Emirates´i lendudega üheksasse riiki. Olin just lõpetanud oma igapäevase töö ja võtsime endale kinnisideeks see reis teatud ulatuses ära teha. Õnneks on Katre tööandjad Brilliant Marketingis arusaajad inimesed ning võimaldasid meil selle reisi ligi kahekuuliseks venitada. Planeerisime reisi pea kaks kuud, arvestasime oma finantsilisi ja ajalisi ressursse: panime eelarve suht krooni pealt paika ja ka enamvähem tegevused, mida näha ja teha soovisime. Abiks oli nii trip.ee, Lonely Planet, Wikitravel, tripadvisor.com jne.
Emiratesi lennupakkumisega on eestlased maailma avastanud nüüd juba mõni aasta. Mille järgi te sihtkohad valisite? Kui detailidesse te reisi planeerimisel laskusite ja palju jätsite koha peal paika loksumiseks?
Panime suurema rõhu ikka Austraalia ja Uus-Meremaa peale. Samuti Indoneesia, mis tundus kuidagi salapärane ja omamoodi riik. Tegime endale loogilise trajektoori: kolm-neli päeva Bangkokis „soojendust“, siis kohe Austraalia metsadesse ja randadesse, edasi otsustasime Uus-Meremaa kui kaugeima koha igatpidi läbi sõita, teha väike peatus suurlinnas (Singapur), siis tõelisse džunglisse Indoneesias ning jõuludeks ja uueks aastaks tagasi „tsivilisatsiooni“ Singapuri. Reisi lõpuks tegime ilusa lõpu Maldiividel, kuhu minnes külastasime ka Sri Lankat. Kuna me Aasiasse-Okeaaniasse juba sattusime, siis loomulikult püüdsime ühe korraga mõistuse piires võiamlikult paljusid sihtkohti läbida, aga üldiselt läks asi paika vastavalt lendude ümberistumiste võimalustele. Kuna Austraalias ja Uus-Meremaal olid nii öelda road-tripid rendiautoga, siis olid sealsed trajektoorid meil eelnevalt paigas. Eelarve panime ikka krooni pealt paika, nii on lihtsam endal ka. See nõudis palju eelnevat „turu-uuringut“: panime paika päeva kohta transpordikulud, söögi, ostlemise, ööbimise, meened jne. Ja ütlen, et tegime selles asjas super eeltöIndoneesia džunglis/ Uus-Meremaa. Haasti metsas
Kui nüüd keegi haarab kinni sellest ideest ja tahab ka nii kauaks ja kaugele ära, siis millist taustatööd Sa ette teha soovitad? Palju teil endal oli enne lennuki õhku tõusmist paberil ja palju kõigest sellest alles reisi jooksul paika jooksis? Jäi midagi ka tegemata või sai sootuks ülebroneeritud?
Linnades vahemaandumiste puhul olid hotellid ikka eelnevalt broneeritud, et öösel kuskil kohvritega ringi ei peaks jooksma, aga üldiselt vältisime linnu. Sellepärast jätsime ka Hongkongi oma sihtipunktidest välja. Austraalia ja Uus-Meremaa puhul veetsime suurema osa ajast metsades, mägedes, randades üksikuid laguune otsides. Ööbimiskohad otsisime kohapeal hämaraks minnes. See ei olnud alati kõige lihtsam, aga saime ilusasti hakkama. Roadtripi puhul ei ole sul igat ööd mõtet paika panna: broneerida väikelinnas motellikoht vms, sest ei teadnud täpselt kui kaua kuskil viibida tahtsid. Võtsime väga chillilt ja ei tahtnud kuhugi tormata. Eks need Uus-Meremaa käänulised teed võtsid tegelikult tempot rohkem maha kui arvasime, seega tuli kohtade suhtes vahest mõned kompromissid teha. Austraaliat tuleb kindlasti veel avastama minna, kuna seal 10 päevaga näeb ikka väga väikse osa, aga võib öelda, et Uus-Meremaa sai suht risti-rästi läbi sõidetud, ent ka seal jäid mõned kohad vaatamata. Sri Lanka ja Indoneesia olid sellised sihtkohad, kus nagu midagi broneerida ei osanud ja soovitused internetis on ka kesised. Teadsin, et Indoneesias tahan minna Gunung Leuseri rahvusparki - tõelisesse džunglisse. Kui arvestada ööbimist ja olemist sealkandis, siis oli see põrutamine praktiliselt tundmatusse. Seda põnevam ja ekstreemsem kõik oli. Taid oleks ka pikemalt tahtnud külastada, aga kuna sinna reisitakse tihemini, siis jätsime selle teiseks korraks.
Uus-Meremaa ja Austraalia on paljude jaoks õhkroosa unistus, kuhu kunagi kindlasti reisida. Räägi reisimuljetest ka! Mis siis oli ikkagi see kõige-kõige, kust te wow-elamuse kätte saite ja kust pigem õlgu kehitades läbi sõitsite?
Iga maa on ikka nii erinev ja iga inimene on erinev. Oleneb mida otsima lähed. Austraalia loodus on muidugi ulmeline. Papagoid ja muud linnud tulevad metsas sulle õlale, kängurud on nagu tuvid ja varesed igal pool. Uus-Meremaa on aga hoopis teistsugune: justkui muinasjutu või dinosauruste raamatu pildid: suured sõnajalametsad, mäed, vaalad, maoorikultuur – sõnuseletamatu aura on seal. Indoneesia wow-elamuse andsid muidugi džungel orangutangidega, keda me metsas kohtasime. Ja muidugi Maldiivid, mis oma postkaardiliku kauniduse ja isoleeritusega lummab iga inimest kirjeldamatult.
Piletihind on päris korralik sellisel tuuril. Kuidas hinnatase kohapeal on? Uus-Meremaal ja Austraalis vist päris krõbe?
Rahaliselt on raske hinnata seda laengut, mis sa selliselt reisilt saad. Emirates`i pakkumise puhul oli lennumaksumus praktiliselt sama kui lihtsalt ainult Austraaliat või Maldiive külastada. Soovitaks igatahes kõigile! Austraalia ja Uus-Meremaa kohapealne elu on tegelikult ka suht sama kui meie oma. Väljas söömine ja meelelahutus on kallimad, aga poest söögi saab isegi odavamalt kätte. Maldiivid on muidugi üks kõige kallimaid kohti, ent kristlased palvetavad kogu elu, et paradiisi minna, me käisime seal ära.
Võimalusi on seal kindlasti palju: ilus loodus ja kaunid rannad, huvitavad loomad ja müstilised džunglid, head ja kohaliku omapäraga toidud jne. Millele te ise kõige rohkem rõhku panite ja mida sellisele reisile otsima minna?Austraaliat ja Indoneesiat tuleb veel avastama minna. Nagu ka eelnevalt juba mainisime, siis põhilise aja veetsimegi looduses: mäed, metsad, inimtühjad rannad, laguunid, väiksed külad, mis eemal suurest tsivilisatsioonist. Kindlasti hoiame sarnast profiili ka edaspidi. Linnad ei kao kuhugi, ent metsade ja puhta loodusega on aga trend vastupidine. Loomulikult mahutasime ka urbanismi oma reisi koos väikeste shoppingutega ja vaatamisväärsustega. Fish`n`chipsi võid sama hästi Londonis süüa, selleks ei pea Sydneysse sõitma.
Maldiivid
Uued reisiplaanid on teil Katrega kindlasti ka juba paigas. Millises maailmanurgas teid jälle kohata võib?Hetkel liiguvad mõtted Kariibide suunas... Loodan, et ka meie füüsilised kehad järgmisel aastal mõttele järgi jõuavad.**********************************************************************************************
Küsisime kommentaari ka antud paketi eksperdilt Mauri Saarendilt, Estraveli asepresidendilt siseteenuste ja IATA müügi alal.
Emiratesi soodsat Okeaania lennupakkumist on väikeste muutustega Estravelis müüdud juba enam kui kaks aastat. See on osutunud väga populaarseks ja oleme pakkumise raames müünud üle 500 pileti.
Hetkel algavad hinnad turistiklassis umbes 15 000 kroonist Istanbul-Auckland edasi-tagasi piletile - seda siiski vaid juhul kui pikemaid vahepeatusi ei tehta ning kõige soodsamas broneerimisklassis kohti leidub.
Iga peatus lisab hinnale 400-1200 krooni ning teatud lendudele ja teatud perioodideks ei pruugi ka kõige soodsamaid kohti müügis olla. Peab ütlema, et aasta-aastalt on odavamates hinnaklassides kohti järjest raskem saada. Kui aga piletid varakult ette broneerida ning mitte lennata kõige aktiivsemal kõrghooajal (milleks on detsember-jaanuar ning juuli-august), võib ka lubatud peatusi maksimaalselt ära kasutava pileti hind jääda turistiklassis alla 20 000 krooni.Nõudlikematele klientidele on sama pakkumise raames saadaval ka äriklassi piletid hindadega alates 54 000 kroonist.Igal-juhul tuleks juurde arvestada ka Istanbuli sõitmise kulud.
Riiast algusega pakub Estravel sinna edasi-tagasi pileteid hindadega alates 2400 kroonist. Põhjalikum info pakkumise kohta on nähtaval www.estravel.ee avalehel.
Soovitame reisi planeerimisega alustada vähemalt 3 kuud ette ja olla lennukuupäevade osas paindlik. Võimalik on muide ka kuupäevade lahtiseks jätmine ja hilisem muutmine - eelduseks on vabade kohtade olemasolu.Kui on tingimata soov lõunapoolkera just sealsel kesksuvel ehk siis detsembris-jaanuaris külastada, tuleks arvestada mõnevõrra kallimate hindadega ning alustada kohtade broneerimisega juba (põhjapoolkera) varakevadel.Estraveli reisikonsultantidel on selle pakkumise müügil vajalik kogemustepagas omast käest võtta ja koostöös kliendiga leiavad nad kindlasti erinevatele eelistustele sobivad lahendused. Lisaks saame abistada ka kohapealse majutuse broneerimisel ning viisade taotlemisel.
Pakkumine sobib kõigile reisihuvilistele, kel võimalik puhkust nii planeerida, et saaks vähemalt 3-4 nädalat kodust ära olla. Mida pikem reis ajaliselt, seda enam on võimalik planeerida erinevaid vahepeatusi ning tutvuda erinevate sihtkohtadega.
Rahakoti paksus seab loomulikult omad piirangud, kuid arvestades läbitava vahemaa pikkust (üle 40 000 kilomeetri), tuleb ühe kilomeetri lennu maksumus väga soodne - vaid 50 sendi ringis. See on oluliselt vähem kui oma autoga või isegi enamiku ühistranspordiliikidega sõites. Samas on piletihinna sees rikkalikult sööke-jooke ning väga paljude valikutega audio-videoprogramm koos personaalse ekraaniga.
Emiratesi lennukid on suured ja mugavad ning teenindus legendaarselt hea. Viimastel aastatel läbi viidud reisijate rahulolu uuringud on pea alati asetanud selle lennufirma maailma 10 parima hulka.
Estraveli koduleht: www.estravel.ee
Estraveli 24h klienditeenindus: +3726 6266 Estraveli i-kontor: [email protected]
Autor: Evelin Org

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 24.09.24, 09:56
Raamatupidajale: tõhus ja praktiline lahendus võlgade kättesaamiseks - Infopanga võlaregister
Raamatupidajate töö on paratamatult seotud ka keeruliste võlgnike ja võlgadega. Paraku on võlgnikega tegelemine sageli aeganõudev ja stressirohke, sest tuleb saata meeldetuletusi ja tegeleda ka vaidlustega. Infopanga võlaregistril on nüüd olemas tõhus lahendus, mis säästab raamatupidajate aega ja ka närve.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele