• 31.08.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Selgitus Maksumaksjate Liidu tänasele teatele

Maksu- ja Tolliamet annab teada vastuseks tänasele Maksumaksjate Liidu pressiteatele, et muretsemiseks pole põhjust. MTA kohtuvaidluste võiduprotsent on stabiilselt kõrge, küündides viimasel paaril aastal 75 protsendini.
Selgituseks juurdemaksmisele kuuluvate maksude saldole (1,1 miljardit krooni) täpsustab amet, et tulemuste arvestamisel on arvesse võetud ka juba toimunud nõuete tühistamisi.
"Vaidlustatud summade suurenemine näitab, et maksuhaldur tegeleb suurte põhimõtteliste juhtumitega," ütles Maksu- ja Tolliameti kontrolliosakonna juhataja Egon Veermäe. "Samuti tähendab see, et maksumaksjate õigusteadlikkus on kasvanud," lisas Veermäe. 2007. aasta I poolaastal vaidlustatud maksuotsuste summast moodustab valdava enamuse kahe põhimõttelise vaidlusega seonduv.
Õigusriigis ei saa kohtu otsus olla ette määratud või ette teada ning maksuvaidlused on üks osa õigusriigi toimimispõhimõttest. Amet kinnitab, et ka edaspidi on MTA seisukohal, et erimeelsustele lahenduste leidmine toimubki kohtus ning maksuhaldur ei vaidle asjade üle vettpidavate argumentide puudumisel. Samuti on loomulik, et kui riik saab intressi tasumata maksusummade pealt, on selline õigus ka klientidel, kui vaidlused lahenevad nende kasuks. Maksu- ja Tolliamet peab tagama, et maksukoormus riigis oleks võrdselt ja õiglaselt jagatud, seepärast tuleb piiripealsed situatsioonid kindlasti selgeks vaielda. Juhtumite keerulisus ei saa olla mittereageerimise aluseks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.09.24, 17:13
Kui klient jääb võlgu: efektiivseim nipp raha koju toomiseks
Viimaste aastate majandusolukord on olnud keeruline ja muutusterohke. Laomajandustehnikaga tegeleva Agrovaru AS jaoks on hetkel suurimaks väljakutseks käibe hoidmine samal tasemel ning kulude vähendamine müügi- ja tööprotsesside efektiivistamise kaudu. "Kuna klientide nõudlus on vähenenud, peame tegema rohkem tööd, et leida üles need vähesed kliendid," selgitab tegevjuht Jarno Mänd.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele