• 07.08.07, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maamaksu kogumise protseduur tuleb muuta lihtsamaks ja odavamaks

Maksu- ja Tolliamet teatas 26. juulil, et 42 000 inimesel on maamaksuvõlg kokku 26 miljoni krooni suuruses summas.
Eesti Maksumaksjate Liit on korduvalt teinud ettepanekuid lihtsustada maamaksu kogumise protseduure või maamaks sootuks ära kaotada, sest maksu kogumise kulud on ebamõistlikult suured võrreldes kogutava rahaga. EML arvates on massiliste võlgnevuste tekkimises süüdi eelkõige just keerukas maksu kogumise protseduur.
Maksu- ja Tolliamet saadab igal aastal välja üle 500 tuhande maamaksuteate ning kümneid tuhandeid kordus- ja parandusteateid. Suurema osa maamaksu maksjatest moodustavad korteriomanikud, kelle maksusumma jääb vahemikku 20-100 krooni, kuid seda väikest summat tuleb tasuda ühe maksuteate alusel kolme maksena. Seetõttu pole mingi ime, et paljud inimesed unustavad teise ja kolmanda makse tegemata. Samuti on selge, et posti- ja pangakulud on niivõrd väikeste summade puhul ebaproportsionaalselt suured.
Asjaajamist on võimalik lihtsustada mitmel viisil. Näiteks võib tõsta maksusumma alampiiri 20 kroonilt märksa kõrgemaks ning lihtsalt loobuda väikeste summade sissenõudmisest. Tasuks ka kaaluda võimalust kehtestada väiksematele maksusummadele kolme maksetähtaja asemel ainult üks ning tasaarvestada maamaks automaatselt tulumaksu tagastusega. Võimalik oleks ka panna kortermajade aluse maa eest maamaksu tasumise kohustus korteriühistutele, mis vähendaks maksumaksjate arvu märgatavalt.
EML arvates on ka maa hindamise ja maamaksusoodustuste kehtestamise menetlus liialt keerukas ja ebamõistlikult kulukas. EML kutsub Rahandusministeeriumi üles algatama asjakohased seadusemuudatused, et muuta maamaksu administreerimist lihtsamaks, odavamaks ja mugavamaks nii maksuhaldurile kui maksumaksjale.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.09.24, 17:13
Kui klient jääb võlgu: efektiivseim nipp raha koju toomiseks
Viimaste aastate majandusolukord on olnud keeruline ja muutusterohke. Laomajandustehnikaga tegeleva Agrovaru AS jaoks on hetkel suurimaks väljakutseks käibe hoidmine samal tasemel ning kulude vähendamine müügi- ja tööprotsesside efektiivistamise kaudu. "Kuna klientide nõudlus on vähenenud, peame tegema rohkem tööd, et leida üles need vähesed kliendid," selgitab tegevjuht Jarno Mänd.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele