25. juuli 2005
Jaga lugu:

VIII Müügipakkumised ja kliendihaldus (CRM)

Müügipakkumised ja kliendihaldus on programmimoodulid, millel ei ole otseselt raamatupidamisega mitte mingit pistmist. Raamatupidamiskandeid nendest ei tule ja raamatupidajad selliste moodulitega ei tööta. Miks neid siis üldse pakutakse ja kes firmast neid mooduleid vajada võiks? Sihtgrupiks on müügimehed ja klienditeenindajad, kes istuvad enamiku ajast kontorilaua taga ning kelle töö tulemusi ja tulemuslikkust soovib firma juhtkond jäädvustada. Järgnevad punktid on toodud välja pigem raamatupidaja aspektist, kelle käest tavaliselt küsitakse luba antud moodulite täisintegreerimiseks raamatupidamisprogrammi juurde.

Müügipakkumiste ja arvete moodulite ühised registrid ehk milliseid andmevälju tohib müügimees täita. Tüüpilised ühised registrid on kliendid, kliendiklassid, tooted, hinnakirjad jms Täisintegreeritud raamatupidamisprogrammis on tavaliselt sellistes registrites ära toodud ka kontod. Ohtlik olukord võib tekkida, kui eelnevalt ei ole paika pandud täpseid lisamise reegleid: raamatupidaja on kliendiklassid koostanud lähtuvalt konteerimismugavusest, müügimees sooviks aga kliendiklassidega väljendada hoopis klientide ostujõudu. Müügipakkumise muutumine raamatupidamisdokumendiks ehk millal ja kuidas see täpselt juhtub. Müügipakkumiste mooduli üheks põhifunktsiooniks on pakkumisest arve vormistamise kiirus ehk siis tavaliselt on ühe näpuliigutusega võimalik mitteraamatupidamisliku dokumendi (pakkumine) põhjal genereerida konteeritav raamatupidamisdokument (näiteks arve). See võimalus võibki osutuda raamatupidaja õudusunenäoks, kui unustatakse määratlemata müügimehe kasutajaõigused, mis keelaks tal dokumendi lõpliku fikseerimise pearaamatu suhtes (kinnitamine, sulgemine vms.) Kliendihalduse ja raamatupidamismoodulite ühised registrid ehk milliseid registreid tohiks vastava mooduli kasutaja näha ja muuta. Kliendihaldusmooduli põhifunktsioon on klientide müügieelsete ja müügijärgsete kontaktide registreerimine ja analüüs. Antud mooduliga ei pruugi töötada mitte ainult müügimehed, vaid ka projektijuhid, sekretärid, konsultandid jpt. Raamatupidamisprogrammiga täisintegreeritud kliendihalduse korral vajavad kõik potentsiaalsed kasutajad täpseid reegleid ühiste registrite täitmiseks, samuti üheselt määratletud kasutajaõigusi ? näiteks, kas klienditeenindajal on õigus näha kliendile kirjutatud arveid ja nende laekumisajalugu. Raamatupidamisega ühine klientide register tähendab paratamatult ka mitteklientide (huviliste) või pikka aega mitte ostnud (loe: selle raamatupidamistarkvara kasutusperioodi jooksul mitte ostnud) klientide sattumist kliendiregistrisse ning seab piirangud raamatupidamisosas mittekasutuses olevate klientide, hankijate, toodete arhiveerimisele, kuna neid andmeid võib vajada oma tööks klienditeenindus. Raamatupidamistarkvaraga mitteintegreeritud kliendihaldus ehk mida selline lahendus tähendab? Ka mitteintegreeritud lahendus ei muuda fakti, et ühised andmeregistrid on olemas. Küll aga tuleb siis uurida, kui paindlik on raamatupidamistarkvara poolne ekspordi-impordi funktsioon klientide, toodete ja arve andmetele.

Vaata veel:

Eelmine peatükk

Järgmine peatükk

Autor: Janika Leoste

Jaga lugu:
RAAMATUPIDAJA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad raamatupidaja uudised igal nädalal enda postkasti.

Raamatupidaja.ee toetajad:

Enimloetud
Marianne Lõhmus
Marianne Lõhmusraamatupidaja.ee ärijuhtTel: 6670405Marianne@raamatupidaja.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin Puhkanraamatupidaja.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee