• 25.07.05, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

SIC31 Tulu – reklaamiteenuseid sisaldavad barter

Standardi IAS 1 (muudetud 1997) “Finantsaruannete esitamine” paragrahv 11 nõuab, et finantsaruandeid tohib nimetada rahvusvaheliste raamatupidamisstandarditega vastavuses olevateks ainult siis, kui nad vastavad kõikide rakendatavate standardite ja Standardite Tõlgendamise Alalise Komisjoni kõikide rakendatavate tõlgenduste kõikidele nõuetele. SIC tõlgendused ei ole ette nähtud rakendamiseks ebaoluliste objektide suhtes.
 
Viide: IAS 18 “Tulu” (muudetud1993).
 
PROBLEEM
1. Ettevõte (edaspidi “müüja”) võibsõlmida bartertehingu, et osutada reklaamiteenuseid tasuks kliendilt (edaspidi“klient”) saadavate reklaamiteenuste eest. Reklaam võib olla esitatudInternetis või plakatitel, edastatud televisiooni või raadio kaudu, avaldatudajakirjades või esitatud muul reklaamikandjal.
2.
Mõnedel juhtudel ei vahetata ettevõtete vahel eiraha ega muud tasu. Mõnedel muudel juhtudel vahetatakse ka võrdseid võiligikaudu võrdseid  rahasummasid või muud tasu.
3. Tavategevusena reklaamiteenuseidosutav müüja kajastab standardi IAS 18 kohaselt reklaami sisaldavastbartertehingust tulenevalt tulu, kui, muude kriteeriumide hulgas, vahetatudteenused on erinevad (IAS 18.12) ja tulu summat saab usaldusväärselt mõõta (IAS18.20(a)). Käesolevat tõlgendust rakendatakse üksnes erinevate reklaamiteenustevahetuse suhtes. Samalaadsete reklaamiteenuste vahetus ei ole tulu tekitavtehing standardi IAS 18 kohaselt.
4. Probleem on selles, millisteasjaolude korral saab müüja usaldusväärselt mõõta bartertehingus saadud võiosutatud reklaamiteenuste tulu selle õiglases väärtuses.
 
KONSENSUS
5. Reklaami sisaldavastbartertehingust saadavat tulu ei saa usaldusväärselt mõõta, lähtudes saadudreklaamiteenuste õiglasest väärtusest. Samas saab müüja usaldusväärselt mõõtabartertehingus osutatud reklaamiteenuste tulu selle õiglases väärtuses,lähtudes ainult mittebartertehingutest, mis:
a) hõlmavad bartertehingus sisalduvareklaamiga samalaadset reklaami;
b) toimuvad sageli;
c) esindavad valdavat osatehingutest ja summast, võrreldes kõikide tehingutega, mis on samalaadsedbartertehingus osutatava reklaamiteenusega;
d) on seotud raha ja/või muu tasuga(nt kaubeldavad väärtpaberid, mitterahaline vara ja muud teenused), millel onusaldusväärselt mõõdetav õiglane väärtus; ja
e) ei ole seotud bartertehinguvastaspoolega.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 28.01.25, 09:04
Logistikaettevõtte HRX rahvusvahelise eduloo võtmeks on Directo äritarkvara
HRX on pereettevõtte taustaga rahvusvaheline logistikaettevõte, mis teenindab aastas enam kui 5000 klienti ning toimetab kohale üle 400 000 saadetise kogu Euroopas.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele