Viide: IAS 18 “Tulu” (muudetud1993).
PROBLEEM
1. Ettevõte (edaspidi “müüja”) võibsõlmida bartertehingu, et osutada reklaamiteenuseid tasuks kliendilt (edaspidi“klient”) saadavate reklaamiteenuste eest. Reklaam võib olla esitatudInternetis või plakatitel, edastatud televisiooni või raadio kaudu, avaldatudajakirjades või esitatud muul reklaamikandjal.
2.
Mõnedel juhtudel ei vahetata ettevõtete vahel eiraha ega muud tasu. Mõnedel muudel juhtudel vahetatakse ka võrdseid võiligikaudu võrdseid rahasummasid või muud tasu.
3. Tavategevusena reklaamiteenuseidosutav müüja kajastab standardi IAS 18 kohaselt reklaami sisaldavastbartertehingust tulenevalt tulu, kui, muude kriteeriumide hulgas, vahetatudteenused on erinevad (IAS 18.12) ja tulu summat saab usaldusväärselt mõõta (IAS18.20(a)). Käesolevat tõlgendust rakendatakse üksnes erinevate reklaamiteenustevahetuse suhtes. Samalaadsete reklaamiteenuste vahetus ei ole tulu tekitavtehing standardi IAS 18 kohaselt.
4. Probleem on selles, millisteasjaolude korral saab müüja usaldusväärselt mõõta bartertehingus saadud võiosutatud reklaamiteenuste tulu selle õiglases väärtuses.
KONSENSUS
5. Reklaami sisaldavastbartertehingust saadavat tulu ei saa usaldusväärselt mõõta, lähtudes saadudreklaamiteenuste õiglasest väärtusest. Samas saab müüja usaldusväärselt mõõtabartertehingus osutatud reklaamiteenuste tulu selle õiglases väärtuses,lähtudes ainult mittebartertehingutest, mis:
a) hõlmavad bartertehingus sisalduvareklaamiga samalaadset reklaami;
b) toimuvad sageli;
c) esindavad valdavat osatehingutest ja summast, võrreldes kõikide tehingutega, mis on samalaadsedbartertehingus osutatava reklaamiteenusega;
d) on seotud raha ja/või muu tasuga(nt kaubeldavad väärtpaberid, mitterahaline vara ja muud teenused), millel onusaldusväärselt mõõdetav õiglane väärtus; ja
e) ei ole seotud bartertehinguvastaspoolega.