Standardi IAS 1 (muudetud 1997)
“Finantsaruannete esitamine” paragrahv 11 nõuab, et finantsaruandeid tohib
nimetada rahvusvaheliste raamatupidamisstandarditega vastavuses olevateks
ainult siis, kui nad vastavad kõikide rakendatavate standardite ja Standardite
Tõlgendamise Alalise Komisjoni kõikide rakendatavate tõlgenduste kõikidele
nõuetele. SIC tõlgendused ei ole ette nähtud rakendamiseks ebaoluliste
objektide suhtes.
Viide: IAS 1 (muudetud 1997)“Finantsaruannete esitamine”.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Hetkel kuum
30. juuni hommikuks oli aruande esitanud napilt enam kui pooled kohuslastest
Artikkel jätkub pärast reklaami
1. Ettevõte (kontsessiooni saaja)võib sõlmida kokkuleppe teise ettevõttega (kontsessiooni andja) teenusteosutamiseks, mis võimaldavad üldsusele juurdepääsu olulistele majanduslikele jasotsiaalsetele rajatistele. Kontsessiooni andja võib olla avaliku võierasektori ettevõte, kaasa arvatud valitsusasutus. Näideteks teenustekontsessioonikokkulepete kohta on reoveepuhastus- ja veevarustusrajatised,maanteed, parklad, tunnelid, sillad, lennujaamad ja telekommunikatsioonivõrgud.Näideteks kokkulepete kohta, mis ei ole teenuste kontsessioonikokkulepped, onettevõtte poolt allhanke korras sisse ostetavad siseteenused (nt töötajatekohvik, hoonete hooldus- ja remonttööd ning raamatupidamis- võiinfotehnoloogiafunktsioonid).
2. Teenuste kontsessioonikokkuleppepuhul annab kontsessiooni andja kontsessiooni kehtivuse ajaks kontsessioonisaajale:
Artikkel jätkub pärast reklaami
a) õiguse osutada teenuseid, misvõimaldavad üldsusele juurdepääsu olulistele majanduslikele ja sotsiaalsetelerajatistele, ja
Artikkel jätkub pärast reklaami
b) mõnedel juhtudel õiguse kasutadateatavat materiaalset vara, immateriaalset vara ja/või finantsvara,
mille vastu kontsessiooni saaja:
Artikkel jätkub pärast reklaami
a) kohustub kontsessiooni kehtivuseajal osutama teenuseid teatavatel tingimustel, ja
b) kui on asjakohane, kohustub kontsessioonikehtivuse lõppemisel tagastama kontsessiooni kehtivuse alguses saadud ja/võikontsessiooni kehtivuse ajal omandatud õigused.
Artikkel jätkub pärast reklaami
3. Kõikide teenustekontsessioonikokkulepete ühine omadus on, et kontsessiooni saaja omandab niiõiguse kui ka kohustuse osutada avalikke teenuseid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
4. Probleem seisneb selles,milliseid andmeid tuleb avalikustada kontsessiooni saaja ja kontsessiooni andjafinantsaruannete lisades.
5. Teatavaid mõningate teenustekontsessioonikokkulepetega seotud aspekte ja avalikustamisnõudeid jubakäsitletakse olemasolevates rahvusvahelistes raamatupidamisstandardites (ntstandardit IAS 16 rakendatakse materiaalse põhivara objektide omandamisesuhtes, IAS 17 vara rendi suhtes ja IAS 38 immateriaalse vara omandamisesuhtes). Teenuste kontsessioonikokkulepe võib siiski hõlmata täitmiselekuuluvaid lepinguid, mida ei käsitleta rahvusvahelistesraamatupidamisstandardites, välja arvatud juhul, kui lepingud on kahjulikud,mille puhul rakendatakse standardit IAS 37. Seetõttu käsitleb käesolev tõlgendustäiendavaid avalikustamisnõudeid teenuste kontsessioonikokkulepete kohta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Konsensus
Artikkel jätkub pärast reklaami
6. Kõiki teenustekontsessioonikokkuleppe aspekte tuleb arvesse võtta, et määrata kindlaks,milliste andmete avalikustamine finantsaruannete lisades on asjakohane. Kontsessioonisaaja ja kontsessiooni andja peavad iga aruandeperioodi kohta esitama järgmisedandmed:
a) kokkuleppe kirjeldus;
Artikkel jätkub pärast reklaami
b) kokkuleppe olulised tingimused,mis võivad mõjutada tulevaste rahavoogude summat, ajastust ja kindlust (ntkontsessiooni kehtivuse aeg, hindade ümberarvutuse kuupäevad ja hindadeümberarvutuse või uute läbirääkimiste kindlaksmääramise alus);
c) järgmiste tingimuste olemus jaulatus (nt kogus, ajavahemik või summa, sõltuvalt sellest, mis onasjakohane):
Artikkel jätkub pärast reklaami
i) õigus kasutada teatavat vara;
Artikkel jätkub pärast reklaami
ii) kohustus osutada teenuseid võiõigus eeldada teenuste osutamist;
iii) kohustus omandada või ehitadamateriaalse põhivara objekte;
Artikkel jätkub pärast reklaami
iv) kohustus teatavat vara üle andavõi õigus seda saada kontsessiooni kehtivuse aja lõppemisel;
Artikkel jätkub pärast reklaami
v) pikendamise ja lõpetamiseoptsioonid; ja
vi) muud õigused ja kohustused (ntolulised remondid); ja
Artikkel jätkub pärast reklaami
d) aruandeperioodil toimunudkokkuleppe muudatused.
7. Käesoleva tõlgenduse paragrahvi 6kohaselt avalikustatav informatsioon antakse eraldi iga teenustekontsessioonikokkuleppe kohta või koondandmetena teenustekontsessioonikokkuleppe iga liigi kohta. Liik on teenustekontsessioonikokkulepete rühm, mis hõlmab sarnaseid teenuseid (ntmaksukogumis-, telekommunikatsiooni- ja reoveepuhastusteenused).
Artikkel jätkub pärast reklaami
Konsensuse kuupäev: mai 2001.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Jõustumiskuupäev: käesolev tõlgendusjõustub 31. detsembril 2001.