• ST
  • 07.07.21, 15:02

Raamatupidamisfirma Vesiir: 24 aastat konkurentsi ja hinnasõda

Eestis ei ole just palju ettevõtteid ja eriti raamatupidamisteenust pakkuvaid firmasid, mille asutamine ulatub 1990. aastatesse. Üks neist sellistest pikaealiste kogemustega on Vesiir OÜ. Uurime ettevõtte asutajalt ja juhilt Enno Lepvaltsilt, kuidas sai Vesiir alguse ning mis on selle ligi veerand sajandi jooksul raamatupidamisvaldkonnas muutunud.
Raamatupidamisfirma Vesiir: 24 aastat konkurentsi ja hinnasõda
  • Raamatupidamisfirma Vesiir: 24 aastat konkurentsi ja hinnasõda Foto: Enno Lepvalts, raamatupidamisettevõtte Vesiir OÜ juht
„See on tõsi, et nii pikalt järjest tegutsevaid ettevõtteid ei ole Eestis sugugi väga palju. Meil täitus 24 tegutsemisaastat tänavu 5. mail. Ettevõtte asutasime 1997. aastal väga kiirelt ning kohe hakkasime ka tööle – tegu ei olnud riiulifirmaga, vaid asutajate selge sooviga hakata raamatupidamisteenuste pakkumisega leiba teenima,” meenutab Lepvalts.
Nimi Vesiir, mis tähendab Lähis-Ida endisaegset valitsejat, tuli kahe asutajaliikme ajurünnaku tulemusena – see on lihtne, eestikeelne ning meeldejääv. Algus oli Lepvaltsi sõnul rohkem nagu isetegemise rõõm. „Iga algus on raske. Esimesi kliente oli keeruline leida, pidime käima ettevõtjate juures ennast müümas. Tollal polnud Internet nii levinud ja sotsiaalmeediat kui sellist ei eksisteerinud – kogu müügi- ja turundustöö tuli teha ettevõtte haaval, telefoni, faksi ja kohtumiste teel. Samas oli tollal ka konkurents oluliselt väiksem.”
Aastatega on konkurents suurenenud, käib pidev hinnasõda ning üldiselt võib öelda, et toonane väikseim hind on tänane keskmine hind.
Ühe erinevusena toob Vesiiri juht välja ka suhtlemise – paarkümmend aastat tagasi soovisid isegi kõige pisemad kliendid personaalset suhtlemist, mis täna on väga suures mahus kolinud veebi. Samuti teenuste sisu – paarkümmend aastat tagasi said väiksed kliendid suurema paketi teenuseid, kui neile täna pakutakse. Teenused on nii-öelda lammutatud pisikesteks tükkideks, millest osa ostetakse sisse erinevatelt teenusepakkujatelt ja osa tehakse ise. Samas on palju kasvanud klientide teadlikkus ja huvi oma igapäevase raamatupidamise ning numbrite maailma vastu.
Tehnoloogia on inimeste töö üle võtnud
Vesiir alustas 24 aastat tagasi kahe inimesega, kellele suhteliselt kiirelt palgati lisaks veel kaks töötajat. Täna töötab ettevõttes 12 inimest, ent vahepeal oli nende arv palju suurem. „Töötajate arvu vähendamine ei tulene aga sugugi töömahu kahanemisest – vastupidi, see on tõusnud! Me jõuame rohkem tööd vähemate spetsialistidega teha ära tänu tehnoloogiale.”
Peamiselt kasutab Vesiir oma töös veebipõhist raamatupidamistarkvara AccountStudio, mis võimaldab pakkuda paberivaba integreeritud „teenus ja tarkvara ühest kohast” lähenemist.
See aitab välistada mitme erineva teenusepakkuja puhul tekkivaid probleeme. Ent vajadusel teeb ettevõte raamatupidamist ka kliendi tarkvaraga. Vesiiri töö käib nii Eesti hea raamatupidamistava kui ka kahe rahvusvahelise standardi järgi (IFRS ja IFRS for SME).
Lisaks tavapärasele raamatupidamisteenusele pakub Vesiir äriühingutega seotud teenuseid – asutamine, ümberkujundamine, kapitali tõstmine ja vähendamine, väljaostmised, osanike kaasamised, maksude nõustamine ja äriplaanide nõustamine, et maksuriskid oleksid minimeeritud. Lisaks pakutakse majandusliku mõõtme hindamist olemasoleva kogemuse baasil ning mitteresidentidega seotud teenuseid, mis oma sisult tähendab seda, et oleme Eestis riigiga suhtlemise kontaktisikuks. Veel pakutakse mitteresidendi maksuesinduse teenust ehk ollakse eriti headele klientidele maksukohustuse täitmise eest vastutav isik. Samuti teeb ettevõte rahvusvahelist raamatupidamist.
„Oleme klientide seas teinud ka küsitlusi ning viimases uuringus toodi Vesiiri puhul välja neli kõige olulisemat tegurit, mida meie kui raamatupidamisteenuse pakkuja valikul hinnatakse: need on ettevõtte pikaajaline kogemus, teenuste hind, klienditeenindus ja lisateenuste olemasolu,” märgib Lepvalts.
Kliente on Vesiiril igast valdkonnast, mis teeb töö mitmekesiseks.
„Oleme näinud väga lähedalt mitut kriisi, saanud ise kannatada, aga aidanud ka klientidel probleemidest üle saada. Meie klientide hulgas on palju kaubandus-, ehitus- ja tootmisfirmasid, kuid ka loomemajandus- ja teenindusettevõtteid, korteriühistuid ja MTÜ-sid. Kolmandik neist on rahvusvahelise taustaga – teenindame oma kliente neljas keeles ning oleme kursis teistest riikidest tulenevate ettevõtete murekohtadega Eestis,” lisab Lepvalts.
Vesiir OÜ klientide tagasisidet saad lugeda siit!
Milline raamatupidamisteenus on sulle parim? Helista 502 5203, 680 6030 või kirjuta [email protected] ja saame kokku!
www.vesiir.ee

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.09.24, 17:13
Kui klient jääb võlgu: efektiivseim nipp raha koju toomiseks
Viimaste aastate majandusolukord on olnud keeruline ja muutusterohke. Laomajandustehnikaga tegeleva Agrovaru AS jaoks on hetkel suurimaks väljakutseks käibe hoidmine samal tasemel ning kulude vähendamine müügi- ja tööprotsesside efektiivistamise kaudu. "Kuna klientide nõudlus on vähenenud, peame tegema rohkem tööd, et leida üles need vähesed kliendid," selgitab tegevjuht Jarno Mänd.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele