Kes ei tahaks aega ja raha kokku hoida! Kumbagi pole ju kunagi liiga palju. Sellepärast tasub kõik aja või raha kokku hoidmise võimalused kõrva taha panna.
- Logotrade Reklaamkingutuste agentuuri omanik ja juht Anti Saluneem Foto: Logotrade Reklaamkingutuste agentuur
Kes ei tahaks aega ja raha kokku hoida! Kumbagi pole ju kunagi liiga palju. Sellepärast tasub kõik aja või raha kokku hoidmise võimalused kõrva taha panna.
Reklaamkingituste maksustamisest ja valimisest on palju räägitud, aga sellest, kuidas reklaamkingituste tellimisel ühtlasi säästa, eriti mitte. Parandan kohe selle vea ja ütlen välja võlusõna, milleks on – planeerimine!
Just, kõik algab planeerimisest. Kui teil on eelmise aasta andmed teada, siis on hea juba jaanuaris reklaamkingituste peale mõtlema hakata. Meie kogemus näitab, et kõige soodsam on reklaamtooteid tellida kaks korda aastas: jaanuari lõpus või veebruari alguses ning augusti lõpus või septembri alguses. Õige planeerimise ja tellimisega võib säästa 20–40% reklaamkingituste ja reklaamrõivaste eelarvest! Lisaks on mitme uuringu käigus leitud, et keskmiselt kasutab inimene ühte firmakingitust 8 kuud. Lähemalt saate selle kohta lugeda
Logotrade blogist.
Aga miks just aasta alguses ja suve lõpus? Selleks on lausa kolm head põhjust.
Esiteks on jaanuari lõpus või veebruari alguses välja tulnud uued huvitavad tooted ja teil on võimalus oma tellimus ära teha varem kui teie konkurendid.
Augustis-septembris on reklaamkingituste agentuuridel aga juba aastalõpu- ja jõulukingitused olemas, nii et see on õige aeg need ära tellida.
Teiseks on neil aegadel palju sooduspakkumisi, mille abil soovitakse vabaneda vanast kaubast ning teha ruumi uutele. See, et toode on alla hinnatud, et tähenda, et see oleks vähem kvaliteetne.
Kolmandaks on jaanuaris-veebruaris suvetoodete tootmine Aasia või Euroopa tootjate juures soodsam – pakutakse erihindu ja transpordilt on ka võimalik sel ajal palju säästa. Mõned tootjad pakuvad väga soodsaid hindu eeltellimustele, näiteks reklaamriiete või tööriiete tootmise puhul. Sama kehtib augustis-septembris jõuluhooaja toodete ettetellimise kohta.
Teinekord on aga pikki prognoose raske teha ja peab arvestama kiiremate tootmisvõimalustega.
Siin tuleb appi võiduka kolmiku reegel. Valida tuleks kolm tarnijat ja jagada nende vahel tellimused nii: 50%, 30% ja 20%. See on suureks abiks, kui tellite ärikingitusi rohkem kui 5000 euro eest aastas. Küsida võiks võistlevaid hinnapakkumisi, mille kaudu võib säästa 5–10% meenete hinnast.
Lisaks neile nõuannetele soovitan lugeda bestmarketing.ee artiklit
„Kuidas mõõta reklaamkingituste tasuvust“. Annan seal konkreetsed valemid, kuidas seni võimatuna tunduvat reklaamkingituste tasuvust on võimalik paari lihtsa valemi abil mõõta.
Soovin teile tarku valikuid reklaamkingituste tellimisel!
Logotrade Reklaamkingituste agentuuri omanik ja juht Anti Saluneem
Seotud lood
Maksuteabevara toob teieni automaksu testi, mille lõpus on igale vastajale kingitus!