Raamatupidamistarkvara funktsionaalsuse oluline osa on selle arengupotentsiaal – kas programm käib ajaga kaasas, millised uuendused on lähiajal plaanis ning kuidas need muudavad kasutaja tööd mugavamaks ja kiiremaks. Raamatupidaja.ee tutvustab alljärgnevalt levinumate majandustarkvarade uuendusi 2017. aastal. Tooted on reastatud tähestikulises järjekorras.
- Levinumate majandustarkvarade uuendused 2017. aastal Foto: https://pixabay.com
Accountstudio
Accountstudio programm on pidevas arengus ning muutub vastavalt sellele, millised on turu nõuded. 2017. aasta toob kaasa tarkvara veelgi paindlikumaks, kasutajasõbralikumaks ja mobiilsemaks muutmise. Näiteks hetkel saab tarkvara kasutada nutiseadmetes nagu mobiiltelefon ja tahvelarvuti läbi VPN-i.
Tarkvara on alati ajakohastatud vastavalt sellele, millised on klientide vajadused ning seadusest tulenevad nõuded. Kuna tarkvara on võimalik kasutada Accountstudio serveris, jääb ära serveri ostu vajadus, varukoopiate pärast muretsemine ning tegelemine riistvara hooldusega. AccountStudio suurimaks eeliseks teiste programmidega võrreldes on erinevate võimaluste rohkus, mis raamatupidaja tööd oluliselt kiirendavad ja lihtsustavad. Juba täna on programm arendatud nii efektiivseks, et võimaldab esitada majandusaasta aruande 27 minutiga!
Meilt saab end ligi 13 aasta jooksul õigustanud raamatupidamisprogrammi ja väikeettevõttele sobiva e-poe lahenduse.
Pea meeles, et tarkvarad, mis on algusest peale loodud koos töötama, teevad seda sujuvamalt ja on töökindlamad kui erinevate tootjate tarkvaradest kombineeritud süsteem!
Raamatupidamistarkvara integreeritavuse kohta e-poega leiate rohkem infot
siin.
Books 8
Excellent keskendub 2017. aastal mitmete juba olemasolevate lahenduste edasi arendamisele kui ka uute lahenduste loomisele. Eelkõige keskendutakse sel aastal pilveteenusel põhineva Books 8 arendusele, millele on kavas mitmed põnevad uuendused. Nii täiendatakse e-arvete liidestamisvõimalusi, kuhu on lisaks Omnivale ja Fitekile plaanis kaasata ka teisi operaatoreid ning kohandamisel on ka müügitoru, mis lihtsustab oluliselt müügiinimeste tööprotsessi.
Excellent on ettevõttes toimuval silma peal hoidmiseks loonud mugava ja hea välimusega äpi ning võimaluse analüüsida äritegevust läbi visualiseeritud aruannete. Mõlema puhul on kavas mitmeid arendusi ka sel aastal, pidades seejuures silmas just eelkõige kasutajamugavust ja funktsionaalsust. Äsja sai loodud liidestus Books 8 ja MyStandard keskkonna vahel, mis võimaldab klientidele senisest suuremat iseseisvust tarkvara serveri haldamisel. Sel aastal on soov jõuda lahenduseni, mis võimaldaks klientidele programmi kasutamist ID-kaardi ja mobiili-ID abil, luues seeläbi kasutajatele mitmeid eeliseid. Näiteks võimaldaks see lahendus sooritada pangamakseid otse läbi Booksi programmi.
Arendustöös hoitakse silma peal ka sellel, et pakutavad lahendused vastaksid turu ja seaduste muutustele. Kavas on lisada Krediidiskoori funktsioon, võimaldamaks jälgida klientide maksevõimekust, ja funktsioon, mis aitab võlgnikele arvete tasumist meelde tuletada.
Directo
2017. aasta planeeritavad arendused on seotud Directo erinevate moodulite funktsionaalsuse edasiarendamisega ning e-lahendustega liidestamisega, mis aitavad kaasa tööprotsesside tõhustamisele. Directosse lisandub praegustele liidestele e-arvete operaatoritega (Omniva, Fitek, Telema) ka võimalus tasuta saata ja vastu võtta e-arveid läbi Registrite ja Infosüsteemide Keskuse (RIK) e-arvete lahenduse.
Arenduses on ka automaatliidesed erinevate pankadega, mis võimaldavad veelgi mugavamalt ja kiiremalt pankadega andmeid vahetada. Lähiajal on lisandumas ka pakiveo ja kullerteenuse pakkuja DPD liides, mis lihtsustab paljudel firmadel DPD-ga klientidele pakkide saatmist.Veel on sel aastal plaanis olulised arendused personali- ja palgamoodulis. Nimelt lisanduvad automaatne puhkusereservi arvestus ning töögraafikud graafikuga töötajate töö planeerimiseks ja korraldamiseks ning töötasu arvestamiseks lähtudes töötaja töögraafikust.Plaanis on ka uuendada Directo visuaalset poolt ning muuta tarkvara mobiilisõbralikumaks.
Merit Tarkvara 1089
Üks tähtsamaid uuendusi on aprilli alguses avalikuks saav Merit Palga pilveversioon, kuhu kasutajad saavad mugavalt üle kanda kõik olemasoleva programmi andmed. Pilvetarkvara kasutades ei ole enam vaja muretseda andmete säilimise pärast, sest kõik andmed on turvalises serveris. Seoses tulumaksuseaduse muutustega on vaja palgaprogrammi täiendada, kuid kasutajad ei pea selle pärast muretsema – me oleme täiendused alati õigeaegselt valmis saanud ja saame ka seekord.
Merit Aktivas on oluliseks teemaks liidestused teiste tarkvaradega. Kui teil on veebipood, kassasüsteem, tootmise, kliendihalduse või analüüsitarkvara, siis nüüd saavad need programmid API liidese abil Aktivaga infot vahetada. Näiteks veebipood saab vaadata Aktivast laoseisu ja kirjutada müükide info otse Aktiva müügiarvetesse. Juba praegu töötab liides näiteks programmiga tsekk.ee, millega saate oma ostutšekist mobiiliga pildi teha ja see jõuab otse Aktivasse, ilma et keegi peaks käsitsi andmeid sisestama.
Merit Aktivale lisandub sel aastal müügitellimuste funktsionaalsus, mis laiendab oluliselt Aktiva sihtgruppi. Uudiseid on oodata ka e-arvete vallas: kuna e-arved jõuavad järjest laiemasse kasutusse, püüame kõik sellega seotud tegevused teha võimalikult lihtsaks ja automaatseks.
Kui täna tegutseb Merit Eesti, Soome ja Poola turul, siis 2017. aastal laieneme vähemalt ühele uuele turule.
NOOM 1115
NOOM raamatupidamistarkvara jaoks on 2017. suur ja oluline aasta, sest hetkel on lansseerimisel majandustarkvara NOOM 2, mis töötab Firebird 3.0 platvormil ja tagab tarkvaras kiiremate päringute saamise ja üleüldise liikumise. Samuti võib uuest programmist leida palju erinevaid uuendusi, millest klientidele räägitakse õige pea.
Sel aastal on aga NOOM juba jõudnud nii mõnegi funktsiooni võrra uueneda, näiteks on tarkvarale lisandunud uued viipemakse- ja SMS-lahendused. Viipemakse muudab kaardimakse kliendi jaoks kiiremaks ja mugavamaks ning kaupmehe jaoks paremini jälgitavamaks. SMS-lahendus võimaldab klientidel otse majandustarkvarast lõppklientide telefonile saata erinevaid teateid: näiteks plaanilise hooldusaja meeldetuletamine, kauba saabumisest informeerimine, tööde valmimisest teavitamine vms.
NOOM tarkvara arendamise põhimõte on käia alati kaasas ka klientide erisoovidega, et klient saaks kasutada organisatsioonis ühtset tarkvara. Ühtse tarkvara kasutamine hoiab kokku topelttööd andmete sisestamisel ega nõua kallist liidestamistööd erinevate programmide vahel.
Profit
2017. aasta tõi raamatupidamistarkvarasse muudatusi seoses siseriikliku pöördmaksustamisega. Lisaks on tänavu ühtlasi seoses riigi poolt kehtestatavatele nõuetele plaanis ka muudatusi palgamooduli osas.
Arenduses on Profitil hetkel veebirakenduste liidestamiseks API süsteem ning ettevõttespetsiifilised erilahendused. Erilahendusteks on näiteks tootmise planeerimise ja jälgimise süsteem ning eriliste tootmis-, müügi- ja ärijuhtimisprotsesside hõlbustamine. Mõningad nutikamad erilahendused, mille järele võiks vajadust tunda ka muud ettevõtted, toovad muudatusi ka Profitisse, tänu millele saavad ka teised kasutajad uute funktsionaalsuste näol kasu.
Majandustarkvara Profit on laiatarbetarkvara, mida kasutavad suured kinnisvarahalduse ettevõtted, kindlustusfirmad ja teised laia haardega tegijad. Programmi arendajatena luuakse ettevõttele sobivad arvete ja aruannete vormid ning lisaks karbitootele on võimalik tellida organisatsiooni spetsiifikast tulenevaid erilahendusi ehk arendada sobiva tarkvara vastavalt kliendi soovidele ja liidestada see Profitiga.
RAPID
RAPID on avatud ja arenev tarkvara, mis suudab suhelda teiste süsteemidega, nagu e-maksuameti, e-arvete, internetipankade, e-äriregistriga jne, võimaldades muuhulgas näiteks müügiarve koostamisel ühe hiireklikiga kontrollida kliendi Krediidiinfo maksehäireregistrit.
Pidev arendustöö tagab toote kaasaegsuse ja vastavuse seadusandlusele ning esimesed selle aasta suuremad muudatused on juba RAPID tarkvaras läbi viidud: näiteks on olemas metalltoodete müügi riigisisese pöördkäibemaksu funktsionaalsus. Samuti muutis uus raamatupidamise seadus nõudeid algdokumentidele, mis peavad olema uuest aastast masintöödeldavad ning ka programmi palgamoodulis on tehtud täiendused vastavalt 2017. aasta uutele maksumääradele ja miinimumpalgale.
E-arvete edastamine käib RAPID tarkvaras alates sellest aastast läbi erinevate operaatorite ja plaanis on liidestus ka RIKi e-arvete edastusteenusega. 2017. aasta plaanis on veel realiseerida võimalus teha kaardimakseid läbi viipemakse makseterminali ja luau eraisikute tulumaksu uus süsteem 6000 astmega ning töötaja soovil vabalt määratava maksuvaba summaga.
Tarkvaras on juba mitmeid aastaid olemas ka ettevõtte aastaaruande xbrl-faili üleslaadimise võimalus.
SmartAccounts
2017. aasta arendustest võib esmalt välja tuua äsja valminud suure projekti, perioodiliste arvete funktsionaalsuse, mille abil on võimalik samasisulisi korduvaid arveid koostada kiirelt ja mugavalt. Klientide jaoks võimaldab uus funktsionaalsus hoida kokku väga palju väärtuslikku aega. Perioodiliste arvete teenuse on juba kasutusele võtnud üle 100 ettevõtte.
Juba käesoleva kuu lõpus on valmimas ka teine suurem projekt, mille raames lisanduvad süsteemi uued käibemaksumäärad metallitoodete müügi ning siseriikliku pöördmaksustamise kajastamiseks.
Samuti muutub mugavamaks ühendusesiseste tehingute sisestamine. Lisaks 20% määrale on võimalik nüüd automaatselt pöördmaksustada ka 9% määraga tehinguid.
Järgmise suurema täiendusena tuuakse kasutajateni perioodideks jaotatud finantsaruanded ehk mõne hiireklikiga tekib võimalus vaadata näiteks ettevõtte kasumiaruannet kuudeks jaotatuna üle kogu majandusaasta. SmartAccountsi uuendused toimuvad praktiliselt igakuiselt. Ettevõte töötab igapäevaselt selle nimel, et protsesse veel rohkem automatiseerida ning tarkvara intuitiivsemaks õpetada. Sel aastal on oodata SmartAccountsi arendusse lisajõudu, et pakkuda kasutajatele veel paremat raamatupidamistarkvara.
Mis puudutab muudatusi tulumaksuarvestuses, siis tehakse tarkvarasse aegsasti kõik vajalikud arendused ning seadustest tulenevate arenduste eest ei maksa kunagi klient.
TAAVI
Nagu eelnevatel aastatel, on tarkvaras juba tehtud täiendused, mis võimaldavad jooksval aastal kehtivas formaadis maksude arvestamist ja deklareerimist e-maksuametis. Näiteks tõi 2017. aasta TAAVI Majandustarkvaras kaasa TAAVI Palk programmi täienduse seoses tööandja võimalusega maksta haiguse 2. ja 3. päeva eest hüvitist ja maksta hüvitist rohkem 4.-8. päeva eest.
Sel aastal on oodata TAAVI Majandustarkavarasse mitmeid muudatusi seoses e-arvete saatmisega ja liidestega e-arvekeskustega. Aasta teises pooles lisanduvad muudatused TAAVI Palk programmi seoses uue tulumaksu arvestamise süsteemiga alates 2018. aastast. Kuna riik on muutmas ka X-tee kasutamisega seonduvat, tuleb ilmselt ka seoses sellega tarkvarasse täiendusi ja muudatusi.
TAAVI Majandustarkvara eesmärk on käia koos klientidega kaasas maailmas toimuvate muutustega ning muuta nende elu lihtsamaks ning töötegemine kiiremaks.
Taavi Palk programmi plaanime alustada uue astmelise tulumaksu arvestuse sisseviimist alates sügisest, kui Maksu- ja Tolliamet on avaldanud täpsed juhised ja näited arvutamiseks.
Kindlasti peavad uuendused olema sisseviidud detsembrikuuks, kuna väljamakse võib toimuda juba 2. jaanuaril 2018.
Autor: Gerli Ramler, kaasautor
Seotud lood
Raamatupidajate töö on paratamatult seotud ka keeruliste võlgnike ja võlgadega. Paraku on võlgnikega tegelemine sageli aeganõudev ja stressirohke, sest tuleb saata meeldetuletusi ja tegeleda ka vaidlustega.
Infopanga võlaregistril on nüüd olemas tõhus lahendus, mis säästab raamatupidajate aega ja ka närve.
Viimased uudised
Maksuametil on õigus hinnata maksuvabastuse kasutamist ka aastaid hiljem.
Siit leiad ka artikli “Kes on seotud isikud ja kuidas nende tehinguid aastaaruandes õigesti kajastada”
Hetkel kuum
Tagasi Raamatupidaja esilehele