Autor: Uno Kõrsmaa, koolitaja, Exceli/VBA arendaja • 1. detsember 2021
Ainult tellijatele
Exceli nipp: Pseudolahtrite kasutamine
Koostades mõnda stsenaariumimudelit või aruannet on paljud meist leidnud end olukorrast, kus viimasel hetkel tuleb teha mingisugune muudatus – näiteks lisada veel üks näitaja vms. Sel juhul tuleb töölehel aga mõnikord teha palju muudatusi nii paigutuses kui vormingus. Uuenduste tegemisel võib mõnel juhul jääda puudu ka ruumist – lahtritest, mida kogu info edastamiseks vaja läheb.
Exceli/VBA arendaja ja koolitaja Uno Kõrsmaa
Abi võib siin olla tekstikasti kasutamisest. Kindlasti on enamik meist varem nende objektidega ühel või teisel viisil kokku puutunud, kuid praeguse näite käigus vaatleme lisaks ka sellega seonduvat vähem tuntud võimalust. Nimelt seda, et tekstikast on võimeline oma sisu saama valemi abil seotud töölehelahtrist. Samuti saab tekstikastide taustvärvi, fonti ja muid omadusi muuta sarnaseks „sugulaslahtritega” töölehel. Sellisel viisil saame sisuliselt töölehele lahtreid juurde teha, samuti on ka paindlik võimalus neid „pseudolahtreid” lehel vabalt ringi paigutada.
Juhime tähelepanu, et Sul on õigus keelata oma kontaktandmete kasutamine samasuguste toodete või teenuste otseturustuse tegemiseks võttes Äripäevaga ühendust aadressil [email protected] või telefonil 667 0099.
Jaga lugu
Liitu Raamatupidaja iganädalase uudiskirjaga, et ükski oluline teema valdkonnas ei jääks märkamata.