Autor: Uno Kõrsmaa, koolitaja, Exceli/VBA arendaja • 1. detsember 2021

Exceli nipp: Pseudolahtrite kasutamine

Koostades mõnda stsenaariumimudelit või aruannet on paljud meist leidnud end olukorrast, kus viimasel hetkel tuleb teha mingisugune muudatus – näiteks lisada veel üks näitaja vms. Sel juhul tuleb töölehel aga mõnikord teha palju muudatusi nii paigutuses kui vormingus. Uuenduste tegemisel võib mõnel juhul jääda puudu ka ruumist – lahtritest, mida kogu info edastamiseks vaja läheb.
Exceli/VBA arendaja ja koolitaja Uno Kõrsmaa

Abi võib siin olla tekstikasti kasutamisest. Kindlasti on enamik meist varem nende objektidega ühel või teisel viisil kokku puutunud, kuid praeguse näite käigus vaatleme lisaks ka sellega seonduvat vähem tuntud võimalust. Nimelt seda, et tekstikast on võimeline oma sisu saama valemi abil seotud töölehelahtrist. Samuti saab tekstikastide taustvärvi, fonti ja muid omadusi muuta sarnaseks „sugulaslahtritega” töölehel. Sellisel viisil saame sisuliselt töölehele lahtreid juurde teha, samuti on ka paindlik võimalus neid „pseudolahtreid” lehel vabalt ringi paigutada.

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700