Autor: Juta Tikk, Tartu Ülikooli majandusteaduskonna lektor • 20. oktoober 2021

Äriühendused ja konsolideerimise üldised põhimõtted

Majanduskeskkonna arenedes ja konkurentsi teravnedes on paljud ettevõtted võtnud eesmärgiks suurenemise, tegeledes tootearendusega, tõhustades turundus- ja reklaamitegevust ning suurendades niimoodi turuosa. Kui aga võetakse suund ettevõttevälisele kasvule, on tavaliselt tegu äriühendusega, s.t tütarettevõtte loomise või omandamisega, mille kaudu omandatakse kontroll selle äri- ja finantsotsuste üle.
Tartu Ülikooli majandusteaduskonna lektor Juta Tikk
Foto: Meeli Küttim

Äriühenduste arvestust Eesti finantsaruandluse standardi raames selgitab RTJ 11 „Äriühendused ning tütar- ja sidusettevõtete kajastamine”.

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700