Tööandjate Keskliidu juht Toomas Tamsar kirjutas, et paljud Eesti tööandjad on töökohtade mehitamiseks sunnitud organiseerima bussiliini, mis töötajad tööpäeva alguseks kohale toob ja tööpäeva lõppedes koju viib. Ilma selleta oleks raske töötajaid leida või tagada nende õigeaegne kohalejõudmine. Meie intervjueeritud tööandjate puhul kasutas tööandja korraldatud bussiliini 300-500 töötajat, antud juhtudel 45-47% ettevõtte töötajatest.
Tulumaksuseaduse §48 lg 51 alusel loetakse tööandja kulud transpordile töötajate töökoha ja kodu vahel erisoodustuseks, kui need on töötajale tasuta, v.a kui tööle ja koju pole ühistranspordiga võimalik jõuda mõistliku aja või rahakuluga.
Seetõttu teeme ettepaneku õigusselguse suurendamiseks ja nii töö- kui tööjõupuuduse vähendamiseks täiendada Tulumaksuseaduse §48 lg 51 selliselt, et tööandja korraldatud M2 ja M3 kategooria sõiduki kasutamist töö- ja koduvahelisteks sõitudeks ei loeta erisoodustuseks, hoolimata ühistranspordi kättesaadavusest.
Rahandusminister Sven Sester vastas, et on nõus, et teatud tingimustel on mõistlik lugeda tööandja kulutusi töötajate transpordiks ettevõtlusega seotud kuludeks ja mitte käsitleda neid töötajale antud erisoodustusena. Praegusel hetkel rahandusministeerium koostöös tööandjatega juba analüüsib seda ettepanekut.
„Majandust tuleb ergutada ning antud erisoodustuse maksmise kohustuse ärakaotamine on järjekordne samm õiges suunas. See aitaks mehitada eelkõige madalamalt tasustatud töökohti, et tööl käimine tasuks ennast ära ja leevendada teatud tasemeni tööjõu puudust. Ka rahvusvaheline kogemus toetab seda sammu. Kokkulepete saavutamisel võib ettepanek jõustuda 2018. aastaks," selgitas Sester.
Allikad: Tööandjate Keskliit, Rahandusministeerium