• 29.11.16, 10:33
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Internetist ostetud kauba deklareerimine lihtsustub

Maksu- ja tolliamet avas uue tollirakenduse, mille abil saab väljastpoolt EL-i tellitud postipaki deklareerida lihtsalt ja kiirelt ning sealsamas tasuda ka vajalikud maksud.
Postipaki deklareerimine lihtsustub
  • Postipaki deklareerimine lihtsustub Foto: Maksu- ja Tolliamet
„Üha rohkem Eesti inimesi on oma oste hakanud tegema interneti vahendusel ja suur osa nendest kaupadest saabub Eestisse ka väljastpoolt Euroopa Liitu, eelkõige Hiinast. See tähendab, et üha enam inimesi puutub kokku postipaki deklareerimisega – kui 2014. aastal esitati 7524 postipaki deklaratsiooni, siis aasta hiljem oli number juba kaks korda suurem,“ selgitas maksu- ja tolliameti tolliosakonna juhataja Urmas Koidu
Koidu sõnul on uus keskkond vana rakendusega võrreldes lihtsam, mugavam ja arusaadavam, et postipaki deklareerimisega saaks edaspidi hakkama igaüks. Tollirakenduse kasutamiseks tuleb sisse logida e-maksuametisse/e-tolli ja valida ülemisest menüüst e-tolliteenused, leida kiirviide oluliste teadete alt või kasutada kiirlinki. Postipaki deklareerimise rakendus kohandub ka nutiseadmete ekraanidele, kuid kuni uue e-maksuameti/e-tolli valmimiseni tuleb sisselogimise ja rakenduse avamise etapp nutiseadmes paraku veel läbida arvutile kohandatud vaates.
Tollis tuleb deklareerida väljastpoolt EL-i tellitud paki, mille väärtus on suurem kui 22 eurot. Postipaki rakenduses saab deklareeritavaid kaupu valida kaupade nimekirjast, mis on koostatud enim deklareeritud kaupade statistika põhjal. Samuti salvestab rakendus inimese viimati deklareeritud ja kõige populaarsemad kaubad, mis peaks edaspidist deklareerimist hõlbustama. Impordimaksud saab tasuda deklareerimiskeskkonnast väljumata pangalingi vahendusel. Kui deklaratsiooniga on kõik korras, tuleb inimese e-mailile loetud minutite jooksul ka teavitus ja seejärel võib paki kättesaamiseks võtta ühendust posti või kullerettevõttega.
Lihtsamaks läheb ka nendel inimestel, kes toovad reisides kolmandatest riikidest kaasa maksuvaba (kuni 300 eurot, lennu- ja merereisijad kuni 430 eurot) või koguselist piirnormi ületavat või eriluba nõudvat kaupa, näiteks toidukaubad või ravimid.  
Sellisel juhul saab reisija teha elektroonilise deklaratsiooni sealsamas maksu- ja tolliameti e-keskkonnas kuni kolm päeva enne piiriületamist ja piiril tuleb öelda vaid deklaratsiooni number ning tasuda kohapeal impordimaksud. Seda teenust on võimalik kasutada ka välismaalastel, sel juhul tuleb rakendusse siseneda maksu- ja tolliameti kodulehe erakliendi lehelt.
Mõlemad rakendused on saadaval nii eesti, vene, kui inglise keeles. Rakenduste arendamist rahastati Euroopa Regionaalarengu Fondist nutika taristu arendamise meetmest.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.09.24, 17:13
Kui klient jääb võlgu: efektiivseim nipp raha koju toomiseks
Viimaste aastate majandusolukord on olnud keeruline ja muutusterohke. Laomajandustehnikaga tegeleva Agrovaru AS jaoks on hetkel suurimaks väljakutseks käibe hoidmine samal tasemel ning kulude vähendamine müügi- ja tööprotsesside efektiivistamise kaudu. "Kuna klientide nõudlus on vähenenud, peame tegema rohkem tööd, et leida üles need vähesed kliendid," selgitab tegevjuht Jarno Mänd.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele