Jaga lugu:

Arved ühe tellimusega internetipanka

Omniva  Foto: Riini Saluri, Omniva personalijuht

Inimene või ettevõte, kes soovib säästa paberit ja anda oma panuse looduse säästmisse, peaks kindlasti kaaluma e-arvetele üleminekut. E-arve tellimine ei maksa midagi ja nende ettevõtete ning organisatsioonide arv, kes e-arveid väljastavad, kasvab iga päevaga.

Kõige lihtsam viis e-arvete vastuvõtmiseks on siseneda Omniva arvekeskusesse ning tellida endale e-arve arvekeskusesse. Soovi korral saab e-arved tellida ka otse internetipanka, kus neid on mugav kohe tasuda. Protsess on lihtne ning kasutaja saab saabuvate arvete organiseerimiseks teha üksiktellimuse, arve väljastaja põhise tellimuse või koondtellimuse.

E-arvete tellimuste andmebaas  Foto: Riini Saluri, Omniva personalijuht

Vormistades üksiktellimuse, saabuvad edaspidi e-arved valitud ettevõttelt konkreetse maksetunnuse (nt viitenumber) alusel kasutaja poolt määratud kanalisse. Arve väljastaja põhise tellimuse korral saabuvad edaspidi kõik valitud ettevõtte poolt saadetud arved määratud kanalisse ning ei ole seotud konkreetse maksetunnusega.

Koondtellimuse korral saabuvad arvekeskusesse e-arved kõikidelt Omniva e-teenindusega liitunud ettevõtetelt, kelle klient kasutaja liitumise hetkel on ning kelle kliendiks ta tulevikus hakkab.

Valides endale meelepärase e-arve tellimuse variandi, tuleb valida sobiv kanal, kuhu klient soovib arvet saada. E-arveid on võimalik hallata Omniva arvekeskuses, kus arved on nähtavad PDF kujul, kuid kõige mugavam variant on tellida e-arved otse internetipanka.

Tellides e-arve otse internetipanka, on võimalik valida täismahus e-arve ning piiratud e-arve vahel. Täismahus e-arve on mõeldud asendama paberarvet ja sisaldab kogu infot teenuse kohta. Piiratud e-arve puhul on nähtav ainult maksekorralduse info. Sel juhul võiks tellida arve ka mõnda teise kanalisse (e-mailile, paberkandjal või Omniva arvekeskusesse e-arvena). Piiratud infoga e-arve on mõeldud eelkõige kliendile, kes ei ole teenuse lepingu omanik, kuid soovib arvet ise tasuda.

Internetipanka tellimise eeliseks võib pidada asjaolu, et  makse alustamisel on maksekorraldus eeltäidetud ja on võimalus sõlmida saabunud arvelt e-arve püsimakseleping, mille alusel pank tasub edaspidi arveid automaatselt.

E-arve on elektrooniline dokument, mis luuakse, edastatakse, kirjendatakse ja säilitatakse elektroonilises keskkonnas, st millega toimetamine toimub algusest lõpuni elektrooniliselt. E-arve on mugav, kuna arve saab tasuda internetipangas otse eeltäidetud maksekorralduselt. Sellega välditakse vigu arvete tasumisel ning samuti saavad kõik arved õigeaegselt tasutud. E-arvet saab panna internetipangas automaatsele tasumisele. Selleks tuleb sõlmida e-arve püsimakse leping ning e-arve saabudes teeb pank arve saatjale ülekande.

E-arve on usaldusväärne, turvaline, odavam kui paberarve ja muudab teenuse, kauba ning muude kulutuste eest esitatud arvete käitlemise märkimisväärselt efektiivsemaks. Ka eraisikute jaoks on e-arve märkimisväärselt mugavam ja kindlam viis arvete vastuvõtmiseks - seda siis nii internetipangas, e-posti teel või e-arvetena Omniva arvekeskuses.

Jaga lugu:
RAAMATUPIDAJA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad raamatupidaja uudised igal nädalal enda postkasti.

Raamatupidaja.ee toetajad:

Marianne Lõhmus
Marianne Lõhmusraamatupidaja.ee ärijuhtTel: 6670405Marianne@raamatupidaja.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin Puhkanraamatupidaja.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee