Kui osutad e-teenuseid teise liikmesriigi mittekäibemaksukohustuslasele pead valima, kas registreerid end km-kohustuslaseks teenuse saaja asukoha liikmesriigis või MOSS-erikorra kasutajaks Eestis.
1. jaanuarist 2015 jõustus käibemaksuseaduse muudatus, mis hõlmab elektroonilise side teenuste ja elektrooniliselt osutatavate teenuste (edaspidi digiteenuste) maksustamist. Muudatus puudutab käibemaksukohustuslasi, kes osutavad teistes Euroopa Liidu liikmesriikides asuvatele mittekäibemaksukohustuslastele:
- elektroonilise side teenuseid (telekommunikatsiooniteenuseid ja ringhäälinguteenuseid) ning- elektroonilisi teenuseid.Mis senisega võrreldes muutub?
1. Kliendi asukoha määramine
Kui teenuse osutaja soovib erikorda kasutada, siis ta deklareerib ja tasub teises liikmesriigis mittekäibemaksukohustuslastele osutatud teenustelt arvestatud käibemaksu oma asukohariigi (registreerimisliikmesriigi) maksuhaldurile, kes kannab saadud summa edasi teise riigi (tarbimisliikmesriigi) maksuhaldurile.
Seega peab Eesti käibemaksukohustuslane, kes osutab digiteenuseid teise liikmesriigi mittekäibemaksukohustuslasele valima, kas ta:
1. registreerib ennast käibemaksukohustuslaseks ja täidab käibemaksukohustuse teenuse saaja asukoha liikmesriigis, või2. registreerib ennast MOSS-erikorra kasutajaks Eestis.
Erikorra kasutaja:
- esitab kord kvartalis Maksu- ja Tolliametile MOSS-deklaratsiooni, millel kajastab teistes liikmesriikides asuvatele mittekäibemaksukohustuslastele osutatud teenused, sh väljaspool Eestit asuva püsiva tegevuskoha kaudu osutatud teenused- tasub käibemaksu Maksu- ja Tolliametile, kes kannab saadud summa edasi teise liikmesriigi maksuhaldurile.
Erikorra kasutamine on vabatahtlik.
Erikorda ei rakendata liikmesriikides, kus isik on käibemaksukohustuslasena registreeritud, sh registreerimisliikmesriigis. Nendes riikides osutatud digiteenuseid ei deklareerita MOSS-deklaratsioonil, vaid käibemaksukohustus täidetakse vastava riigi maksuhaldurile tavakorras. Kõik Eestis registreeritud käibemaksukohustuslased deklareerivad Eestis (sh mittekäibemaksukohustuslastele) osutatud digiteenused käibedeklaratsioonil (vorm KMD). MOSS-erikorra alusel tuleb käibemaksukohustus täita üksnes nende liikmesriikide ees, kus isik - ei ole käibemaksukohustuslasena registreeritud - ei oma ettevõtte asukohta, ning-  on osutanud selles riigis mittekäibemaksukohustuslasele digiteenuseid.
Allikas: Maksu- ja tolliamet
Seda, kuidas e-teenuseid maksustada ja käibemaksu korrektselt deklareerida, saate teada 29. aprillil seminaril „e-teenuste käibemaksustamine“. Loe lisa SIIT!
Autor: Tuuli Seinberg, raamatupidaja.ee

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele