Finantsinspektsiooni juhatuse liige Kaido Tropp tõdes kindlustuse aastakonverentsil, et kindustusmaaklerid vajavad oheldamist.
„Jah on tarvis," märkis Tropp arutlusringi ajal, kas kindlustusmaakleri roll vajab täpsustamist?
Ta ütles, et netohinnastamise põhimõte on hea sissejuhatus, et rahvast käima tõmmata."Kindlusselts ja maaklerid tegutsevad ühel turul ja ühisel eesmärgil.
Teatud eriasjad on, suures osas müügikanalid, kus nende huvid põrkuvad. Aga eesmärk on neil siiski üks," tõdes Tropp.
Ta usub, et juhul kui peaks rakendatama kindlustusmaaklerite puhul netohinnastamise põhimõtet, siis suuremad maaklerid saavad sellest veel suuremaks ja osad väiksemad kaovad ära. "Netohinnastamine ravib inimeste mõtlemist, aga et selle põhimõttega ostetaks rohkem kindlustust otse, seda ma ei usu," lausus ta.
Äripäev kirjutas juulis, et kindlustusfirmad soovivad muuta kindlustusmaaklerite tasustamispõhimõtteid nii, et maakleritele hakkaksid tasu maksma kindlustusvõtjad, mitte aga kindlustusseltsid. Kindlustusandjad ei ole nõus praeguse olukorraga, kus kindlustusmaaklerid olles kliendi esindajaks on tasustatud hoopis kindlustusseltside poolt.
Autor: Aljona Stadnik, Juuli Laanemets
Seotud lood
Tänu tehnoloogia ja panganduse kiirele arengule on eestlased harjunud sellega, et nende maksed jõuavad ühest pangast teise vaid mõne sekundiga. Ligikaudu 90% kõigist maksetest Eestis toimuvad välkmaksetena. Ent aeg-ajalt võib juhtuda, et peame ootama tunde või isegi päevi, enne kui makse liigub soovitud suunas. Selliste olukordade vältimiseks saab maksja ise palju ära teha, kirjutab Coop Pangaärikliendi igapäevapanganduse juht Erje Mettas.