Autor: Juuli Laanemets • 20. mai 2013

Laenureklaamid saavad rangemad raamid

Riigikogus läheb teisele lugemisele valitsuse algatatud võlaõigusseaduse ja reklaamiseaduse muutmise seaduse eelnõu, mis täpustab vastutustundliku laenamise regulatsiooni ning finantsteenuste, sh tarbijakrediidi reklaami regulatsiooni.

Eelnõuga (347 SE) sisustatakse tarbija krediidivõimelisuse mõiste; sätestatakse, missuguseid asjaolusid peab krediidiandja tarbija krediidivõimelisuse hindamisel arvesse võtma. Samas nähakse ette, et reklaam, millega teavitatakse valmisolekust anda tarbijakrediiti või vahendada selliseid lepinguid, võib sisaldada üksnes esmavajalikku teavet krediidiandja või krediidivahendaja ning osutatava teenuse kohta ning peab olema vastutustundlik ja tasakaalustatud.

Eelnõu järgi ei tohi reklaam jätta muljet, et tarbijakrediidi võtmine on riskivaba ja lihtne võimalus finantsprobleemide lahendamiseks, ega kallutada tarbijaid läbimõtlematule laenuvõtmisele.

Jaga lugu
Raamatupidaja.ee toetajad:
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700