Eesti Kindlustusseltside Liit (EKsL) on koostöös kindlustusandjatega pannud kirja kodukindlustuse hea tava. Kirjapandud tava aitab kliendil lihtsamini mõista kindlustuslepingut ja võrrelda erinevate kindlustusandjate pakkumisi.
EKsLi teenindusjuhi Lauri Potsepa sõnul selgitab kodukindlustuse hea tava mõisteid, kindlustuslepingu tingimusi ja kindlustusandja praktikat nii, nagu on Eesti kindlustusvaldkonnas kombeks. „Hea tava on abiks kliendile kindlustusandja teenuse võrdlemisel ja tegevuse hindamisel. Hea tava järgimine aitab kaasa üksteisemõistmisele, ausale ja vabale konkurentsile,“ selgitas Potsepp.
Kodukindlustuse tavas on üksikasjalikult kirjeldatud, mis on tavaliselt kodukindlustuse kindlustuslepinguga kindlustatud ja millised esemed tavaliselt ilma erikokkuleppeta kindlustatud ei ole. Potsepa hinnangul omab erilist tähendust peatükk kindlustusjuhtumitest. „Tavas selgitatakse koguriskikindlustuse olemust. Klientides põhjendatud pahameelt tekitanud erinevused tormikindlustuse ja üleujutuskindlustuse teemadel on saanud tavas lahenduse,“ ütles Potsepp. Eraldi peatükid on ka kindlustussumma, ohutusnõuete ja kahjude, mida ei hüvitata, kohta.
Teenindusjuhi hinnangul on kirjapandud taval oluline tähendus klientide jaoks. Mõistete ühesugune tähendus kindlustuslepingus aitab senisest lihtsamalt teenuseid võrrelda. Kliendi jaoks on endale sobivaima kodukindlustuse leidmine lihtsam. Ka kindlustusandja on huvitatud, et ühine arusaam kliendiga kindlustuslepingu sisust on olemas enne lepingu sõlmimist. Siis on hilisema vaidluse võimalus märkimisväärselt väiksem.
Kodukindlustuse hea tava koostamine ja avaldamine on jätk kindlustusandjate ühistööle tavade kirjapanekul. 2009. aastal avaldas EKsL üldise kindlustusteenuse hea tava teksti. Seda tava uuendati 2012. aastal. Järgmisel aastal on plaanis avaldada sõidukikindlustuse hea tava.
Kindlustusteenuse hea tava
http://www.eksl.ee/images/files/Kindlustus_heatava(10).pdf
Seotud lood
HRX on pereettevõtte taustaga rahvusvaheline logistikaettevõte, mis teenindab aastas enam kui 5000 klienti ning toimetab kohale üle 400 000 saadetise kogu Euroopas.