"Nõudlus kodu omandiga seotud juriidiliste konsultatsioonide järele iga kuu kasvanud ning varasemalt pakutud e-nõustamine ei suutnud rahuldada kõigi abiküsijate vajadusi," rääkis volikogu liige Priit Värk teenuse vajalikkusest.
Värk ütles, et kolmel päeval nädalas avatud nõustamistelefon on seni olnud väga populaarne ja helistajaid on hulgaliselt jagunenud. Esimeste päevadega on laekunud ka mitukümmend e-kirja, kus palutakse juristi abi.
Värgi sõnul valiti sihtgrupiks kodulaenuvõlglased seepärast, et praeguses olukorras, kus tavainimeste sundkulutuste osakaal aina kasvab ja inimesed, kellel on kodulaen, on eriti keerulises finantsolukorras. "Tihtipeale ei pruugi neile olla jõuakohane teha rahalisi kulutusi juristiga konsulteerimiseks, ent samas on ülekohtune võtta inimestel ära kodu ainult seetõttu, et ei olda teadlikud oma seaduslikest kohustustest ja õigustest," rääkis Värk.
Eesti Panga andmetel oli 2011. aasta augusti seisuga ligi 3,8% eluasemelaenuportfellist ületanud maksetähtaja, mis teeb kokku ligi 6000 inimest, kellel on probleeme kodu soetamiseks võetud laenu tagasimaksmisega.
Projekti toetab Avatud Eesti Fond ning kaasatud on ka pangad ja pankrotihaldurid, kes aitavad koostada spetsiaalset teatmiku "Kuidas saada hakkama kodulaenuga?".