• 07.09.11, 16:26
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas koostada pankrotis firma lõppbilanssi

BDO Eesti AS selgitab Äripäeva käsiraamatute foorumis pankrotistunud ettevõtte lõppbilansi koostamise nõudeid.
Küsimus: Pankrotis firmal tuleb koostada peale varade müüki lõppbilanss. Kas see koosneb samasugustest lisades nagu  likvideerimise lõpparuanne (RTJ 13 alusel)? Kas pankrotis firma lõppbilansis tohib kasutada  aruandeaasta tulemi alusel likvideerimise tulemit, sest pankrotimenetlused kestavad tihti mitu aastat?
Vastus: RTJ 13 kohaselt koosneb ettevõtte likvideerimismenetluse lõpetamisel koostatav lõpparuanne lõppbilansist ja seaduses ette nähtud juhtudel vara jaotusplaanist. Seega muid põhiaruandeid lõpparuande koosseisu ei kuulu ja lisasid reeglina ei koostata, kuid see sõltub täiendava info avalikustamise olulisusest. Bilansikirjete nimetusi võib vajadusel täpsustada ja kirjeid lisada.
Likvideerimisotsuse tegemisega või pankroti väljakuulutamisega algab äriühingul uus majandusaasta, mille igakordsel möödumisel tuleb koostada likvideerimise vahearuanne möödunud üheaastaase perioodi kohta.Likvideerimise vahearuanne koosneb aastaaruande tavapärastest põhiaruannetest ja lisadest. Seega ei kajastata lõppbilansis kogu mitmeaastase likvideerimis- või pankrotimenetluse tulemit, vaid ainult perioodi kohta viimasest vahearuandest kuni lõpparuandeni.Kui vahearuanded on ekslikult tegemata jäänud ja äriregister neid tagantjärgi ei ole nõudnud, võite ehk kajastada kogu menetlusperioodi tulemi lõppbilansis vastavalt täpsustatud nimetusega kirjel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele