Rivo Sarapik • 4. august 2011
Jaga lugu:

Kunde ei pea hotelliga kõiki andmeid jagama

Andmekaitseinspektsioon (AKI) juhib tähelepanu, et majutusettevõttele ei pea esitama oma telefoninumbrit või e-postiaadressi.

Majutusteenust kasutades tuleb kliendil end alati registreerida külastajakaardi alusel.

Külastajakaardile kantakse:

- majutusteenuse osutamise aeg

- kliendi nimi

- sünniaeg

- kodakondsus

- aadress.

Samuti registreeritakse kliendiga koos majutatava abikaasa ja alaealise nimi, sünniaeg ning kodakondsus. Esitatud andmete õigsust kinnitab klient oma allkirjaga.

Vajadusel on majutusettevõtte töötajal õigus nõuda kliendilt kehtiva isikuttõendava dokumendi esitamist tema isikusamasuse tuvastamiseks.

AKI juhib tähelepanu, et külastajal ei ole kohustust esitada majutusettevõttele muid andmeid, näiteks oma telefoninumbrit või meiliaadressi. 

Juhul kui klient ei ole Eesti, Euroopa Liidu, Euroopa Majanduspiirkonna liikmesriigi või Šveitsi kodanik või ei ole Eestis elamisloa või elamisõiguse alusel elav välismaalane, siis lisaks eelpool nimetatud andmetele kantakse külastajakaardile reisidokumendi liik, number ja selle väljaandnud riik.

Klientide registreerimise ning nende kohta külastajakaartide täitmise eesmärgiks on ära hoida ohtu, mis võib peituda näiteks illegaalses immigratsioonis. Samuti saab kogutud andmeid vajadusel kasutada kriminaalmenetluses või kadunuks jäänud või õnnetuse ohvriks langenud isiku kindlakstegemisel.

Turismiseadus kohustab külastajakaarte majutusettevõttes säilitama kaks aastat nende täitmise päevast arvates.

Jaga lugu:
RAAMATUPIDAJA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad raamatupidaja uudised igal nädalal enda postkasti.

Raamatupidaja.ee toetajad:

Enimloetud
Marianne Lõhmus
Marianne LõhmusärijuhtTel: Marianne@raamatupidaja.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin Puhkanraamatupidaja.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt