Autor: Rivo Sarapik • 11. juuli 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tarbijakaitse: e-poes saadakse sageli petta

Tarbijakaitse ja riigi infosüsteemide ameti sõnul on e-poodides pettused sagedased ning selle tõttu peaksid ostjad enne ostu sooritamist kindlasti kaupmehe tausta kontrollima.

Iga kuu on tarbijakaitsele esitatud kaebuste esikolmikus netikaubandus. Kõige sagedamini kurdetakse, et internetist tellitud kaup jõuab ostjani pika hilinemisega või ei jõua üldse, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika osakonna juhataja Hanna Turetski ütles, et amet avas nii-öelda musta nimekirja nendest ettevõttetest, kes ei täida e-kauplejatele esitatud nõudeid. Praegu on mustas nimekirjas 13 ettevõttet, ent kuna e-kauplusi võib avada ja sulgeda põhimõtteliselt ühe päevaga, ei jõua sugugi neist kõik nimekirja. Ostja peab ka ise ettevaatlik olema.

Riigi Infosüsteemi Ameti infoturbe ekspert Tarmo Randel soovitab:

- enne krediitkaardi andmete esitamist e-poele teha firma kohta taustauuring. Selleks võib kasutada näiteks Google'i otsimootorit.

- suvekuudel on sagenenud ka teistlaadi netipettused, näiteks võib pealtnäha tuttav inimene hakata e-kirja või Facebooki teel raha paluma, väites et on välismaal hätta jäänud. Peaaegu alati on sel juhul tegu häkkeriga.

-  hoia silm peal krediitkaardiväljavõttel.

Jaga lugu
Raamatupidaja.ee toetajad:
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700