Rivo Sarapik • 11. juuli 2011
Jaga lugu:

Tarbijakaitse: e-poes saadakse sageli petta

Tarbijakaitse ja riigi infosüsteemide ameti sõnul on e-poodides pettused sagedased ning selle tõttu peaksid ostjad enne ostu sooritamist kindlasti kaupmehe tausta kontrollima.

Iga kuu on tarbijakaitsele esitatud kaebuste esikolmikus netikaubandus. Kõige sagedamini kurdetakse, et internetist tellitud kaup jõuab ostjani pika hilinemisega või ei jõua üldse, vahendas "Aktuaalne kaamera".

Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika osakonna juhataja Hanna Turetski ütles, et amet avas nii-öelda musta nimekirja nendest ettevõttetest, kes ei täida e-kauplejatele esitatud nõudeid. Praegu on mustas nimekirjas 13 ettevõttet, ent kuna e-kauplusi võib avada ja sulgeda põhimõtteliselt ühe päevaga, ei jõua sugugi neist kõik nimekirja. Ostja peab ka ise ettevaatlik olema.

Riigi Infosüsteemi Ameti infoturbe ekspert Tarmo Randel soovitab:

- enne krediitkaardi andmete esitamist e-poele teha firma kohta taustauuring. Selleks võib kasutada näiteks Google'i otsimootorit.

- suvekuudel on sagenenud ka teistlaadi netipettused, näiteks võib pealtnäha tuttav inimene hakata e-kirja või Facebooki teel raha paluma, väites et on välismaal hätta jäänud. Peaaegu alati on sel juhul tegu häkkeriga.

-  hoia silm peal krediitkaardiväljavõttel.

Jaga lugu:
RAAMATUPIDAJA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad raamatupidaja uudised igal nädalal enda postkasti.

Raamatupidaja.ee toetajad:

Enimloetud
Marianne Lõhmus
Marianne LõhmusärijuhtTel: Marianne@raamatupidaja.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin Puhkanraamatupidaja.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt