18. mai 2011
Jaga lugu:

Kuidas teha keerulises majandusolukorras hea eelarve

AS Deloitte Audit Eesti partner Veiko Hintsov jagas selle aasta Pärnu Finantskonverentsi töötoas kogemusi oma eelarvestamise kogemustest keerulises majandusolukorras. Juhtimine.ee tegi sellest kokkuvõtte.

1. Millised peaksid olema eelarve koostamise sisendid võttes arvesse tänase majanduse üldist ebakindlust?

- Formuleeri eesmärgid täpselt

- Hoia kulutused minimaalsel tasemel, aga samas vajadusi katvad- Näita tulu toovale osakonnale ka kulusid- Võta sisendid osakondadelt ja inimestelt, kes on otseselt turuga seotud

2. Kuidas luua täna eelarvet, millesse kõik usuksid?

- Eelarve loomisesse kaasa need, kes vastutavad selle täitmise eest

- Usutakse eelarvet, mis on ise tehtud ja mida ise täidetakse ning vajadusel muudetakse. Samas - eelarve liigne muutmine devalveerib seda ning saavutusvajadust- Kommunikeerija selgitab eelarvet töötajatele

3. Kuidas luua olukord, et eelarve ei pärsiks parima võimaliku tulemuse saavutamist?

- Ära takerdu “numbrite juhtimisse” - eelarve ei tohi asendada strateegilisi eesmärke

- Maksa lisaboonused eelarve ületamisel, aga pea meeles, et eelarve täitmine ei tohi olla liiga jäigalt boonuste süsteemiga seotud- Jälgi kontrollnumbreid – erinevate suhtarvude jälgimine ja tegutsemisruumi tundmine annab võimaluse reageerida õigeaegselt- Minimeeri püsikulude osakaalu

4. Kuidas saaks ettevõte säilitada vajaliku paindlikkuse ning olla kiire kohaneja?

- Mõtle alati läbi alternatiivsed stsenaariumid

- Oma reserve- Otsustusmehhanismid peavad võimaldama kiireid muudatusi ning otsustajad peavad saama ja tahtma võtta vastutust- Ära võrdle ennast ainult eelarvega, vaid ka konkurendiga

5. Kuidas motiveerida töötajaid pingutama rohkem, kui eelarve nõuab?

- Loo motivatsioonisüsteem, kus boonused algavad juba enne eesmärgi täitmist, aga ületamisega kaasneb eskaleeruv preemia

- Selgita inimestele, miks eelarve on vajalik ja kuidas see kujuneb

6. Mida peaks tegema, et töötajad ei tajuks eelarvet kui “masinavärki”, vaid kui osa “organismi” toimimisest?

- Tunnusta töötajaid eelarve täitmisel/ületamisel

- Ole kiitmisel objektiivne- Kasuta eelarve järgimisel rohkem mahu- või aktiivsuseühikuid kui raha

Autor: Lemmi Kann, Juhtimine .ee

Jaga lugu:
RAAMATUPIDAJA UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad raamatupidaja uudised igal nädalal enda postkasti.

Raamatupidaja.ee toetajad:

Enimloetud
Marianne Lõhmus
Marianne LõhmusärijuhtTel: Marianne@raamatupidaja.ee
Cätlin Puhkan
Cätlin Puhkanraamatupidaja.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700catlin.puhkan@aripaev.ee

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt