2. märts 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Kuidas märgata uusi võimalusi?

Juhid on aastakümneid jahtinud parimaid praktikaid, õppinud nendest ja proovinud oma organisatsioonis rakendada. Portaalile Juhtimine.ee jäi Harvard Business Review 2010 aasta parimaid lugusid sirvides silma eelmisel aastal lahkunud professor C.K. Prahaladi meeldetuletus, et benchmarking, konkurentidelt õppimine ja kopeerimine aitab parimal juhul konkurentidel kannul püsida, aga ei vii iial turuliidriks.

Võitjad tulevad nende seast, kes märkavad uusi turge või uusi võimalusi, ületavad valdkondade piire ja loovad uusi tegutsemisviise. Selleks aga on vaja ära tunda see probleem, mille lahendamisel oleks potentsiaali turgu rikkuda. Peter Drucker on selliseid võimalusi nimetanud võimalusteks, mis on nähtavad, aga mida keegi ei märka.

Professor Prahalad pakkus juhtidele välja kuus küsimust, mis aitavad neid võimalusi leida ja hinnata:

    * Kas probleem on laialdaselt teadvustatud?

    * Kas see mõjutab ka teisi tööstusharusid?    * Kas selle lahendamiseks on vaja radikaalset innovatsiooni?    * Kas selle lahendamine võiks oluliselt muuta valdkonnas kehtivaid jõujooni?    * Kas selle lahendamisega oleks võimalik saavutada oluline konkurentsieelis?    * Kas see tundub olevat meie suur võimalus?

Autor: Lemmi Kann, Juhtimine .ee

Jaga lugu
Raamatupidaja.ee toetajad:
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700