18. veebruar 2011
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Uuring: firmad alustavad strateegia kavandamist valest otsast

52% juhtidest ei usu, et nende firma strateegia on edukas, vahendab Juhtimine.ee Booz & Company poolt enam kui 1800 juhi seas läbi viidud uuringut.

Juhid on raskustes selge eristumise leidmise ning igapäevaste tegevuste ja strateegiliste eesmärkide vahelise kooskõla saavutamisega. Uskumatu, aga tõsi - vaid 21% juhtidest uskus, et nende firmal on võidustrateegia.

Peamise probleemina tõi 2/3 juhtidest välja omavahel vastuolus olevad prioriteedid. Uuring tõestas, et need firmad, kus fookus oli paigas (1-3 selget prioriteeti), olid suurema tenäosusega kasumlikumad ja kiirema kasvuga. Samal ajal ainult kiire kasvu taga ajamine viib 81% juhtide hinnangul raiskamiseni.

"Kehvade tulemuste peamine põhjus peitub asjaolus, et kiiret kasvu otsivad firmad hakkavad strateegiat sõnastama valest otsast - otsivad kasvupotentsiaaliga turgusid ja üritavad leida viise kuidas seal edukas olla - selmet fokusseerida sellele, mille vastu on kirg ning milles suudetakse olla tõeliselt suurepärased, " ütleb üks uuringu autoritest Cesare Mainardi.

57% juhtidest ütlebki, et nende strateegia kavandamise aluseks on võimalikult suure hulga strateegiliste võimaluste jahtimine, selleks et leida atraktiivseid turgusid ja maandada riske. 43% seevasu ütleb, et strateegia loomist alustatakse sisekaemuse otsimisest - vaadatakse, milles ollakse väga head ning seejärel otsitakse turud, kus seda õnnestub realiseerida.

Kogu uuringuga on võimalik tutvuda siin: www.booz.com/coherence-profiler.

Autor: Lemmi Kann, Juhtimine .ee

Jaga lugu
Raamatupidaja.ee toetajad:
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee reklaami müügijuhtTel: 53 315 700