Tänavu III kvartalis hakkasid kaubandusettevõtted majanduskriisist toibuma, mis väljendub eelkõige kasumi taastumises ning buumieelsele 2004. aasta tasemele jõudmises.
"Kaubanduslik marginaal - kaupluste juurdehindlus kaupadele - on samuti tõusnud võrreldes senise madalaima seisuga 2009. aasta III kvartalis, kuid buumieelsele tasemele pole veel jõudnud. Tegevusalati on majanduskriisist taastumine olnud väga erinev," kommenteeris Adamson Statistikaameti blogis.
- Hulgikaubandusettevõtete kaubanduslik marginaal on veidi tõusnud, kuid püsib buumieelsest tasemest madalamal.
- Toidukaupade hulgikaubandusettevõtted tõstsid kaubandusliku marginaali ning suutsid tänavu II–III kvartalis kasumi buumiaegsele tasemele tõsta ja kaupade müügiaega lühendada.
- Automüüjate marginaal on madal ja varude müügiaeg lühenes veidi, kuid jääb buumieelsest tasemest pikemaks.
- Kütuse, metalli, puidu, ehitusmaterjali, rauakaupade ja keemiatoodete hulgimüügiettevõtete kaubanduslik marginaal on üks madalamaid ja püsib sellel tasemel neljandat kvartalit järjest.
- Jaekaubandusettevõtete kaubanduslik marginaal on küllaltki stabiilsena püsinud ja pole viimastel aastatel palju muutunud. Majatarvete, kodumasinate, rauakaupade ja ehitusmaterjali jaemüügiettevõtete kogukasum oli kahjumis kuus kvartalit järjest. Nende ettevõtete kaubanduslik marginaal on suhteliselt stabiilsena püsinud.