27. september 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Rikaste TOPi ettevõtja: mis teeb edukaks?

Edusoov on loomulik iga uue ettevõtmise alguses. Olgu see uus tööprojekt, maraton või koolilapse kodutee, ikka soovime jõuda eesmärgini.

“Edu” on suurus, mida mõõdetakse võrreldes ja alati minevikus. Edu annab napilt ja üsna lühiajalist avanssi, aga kahekordistab ootusi. Edust räägitakse palju, minu meelest on oluline meeles pidada - see kõik, mida edukad jutustavad, on tagantjärele tarkus, samas kohas seistes alustab igaüks, ka edukas, uuesti nullist. Lisaks, edu pole mingi truu sõber.

Üks võimalus on teha alati teisiti. Heal ajal on palju edukaid ettevõtteid ja inimesi, sest edukas olla on lihtsam. Tegelik turuosa jagatakse ümber just raskematel aegadel. Siis mängib uuesti professionaalsus põhirolli. Mina laienesin oma ettevõttega Baltikumi turule 1990-te lõpus nö Vene kriisi ajal, kui Eestis konkurents lausa õlgadest pigistas. Seega oli seekordne kriis meile juba teine ja uus turuosa suurendamise plaan valmis nädalaga.

Tuleb tunnistada, et mul oli seejuures üsna kõhe tunne, kuid kiire tegutsemine on parem kui ootamine. Seega, tuleb tunnistada, et veelgi ambitsioonikam plaan turgu võita siis kui teised kärpisid, läks täppi. Täna töötab meil Inspired Universal McCannis rohkem inimesi kui enne kriisi, kolme riigi käive kokku on üle 300 miljoni krooni. Aga oleks võinud minna ka teisiti.

Võti on suhtumises. Turunduses tuleb kliendi valdkond endale teha sama selgeks, nagu see oleks su enda ettevõte. Ka marketingilahenduse väljatöötamise puhul ei pinguta me “iludusvõistlusel”, vaid võtame riske kliendiga koos. Peamine on pikaajaline eesmärk, mitte ilus taustamuusika plaani presenteerides. Tuttav jutt. Reaalselt nii töötada polegi aga kerge. Tean omast käest.

Järjepidevus. Kui midagi teed, tee seda pikalt ja põhjalikult. Saa profesionaaliks. Abiks täpne eesmärgi seadmine ja tegevuste alustamine teadmisega: algab pikk ja raske maraton, kus tihti enda laiskus kandadel tallub. Ettevõtlikel inimestel on sageli järjepidevus nõrgaks küljeks. Teha on palju ja kõike ei jõua. Ei saagi jõuda. Kui aga iseenda nõrkus teada, on võimalik see enda tugevuseks muuta. Vaja on vastumürgiks mõnda kompensatsioonmehhanismi nõrkuse mõju vähendamiseks.

Tunne ennast. Kõigil on erinevaid isikuomadusi, mida vastavalt olukorrale ja eesmärgile nö sisse-välja lülitame. Meil on ka omadusi, mida häbiga tahaplaanile surume. Mingil hetkel võivad need siiski abiks olla (üldteada tõde - laisad inimesed on loomingulised leidurid). Näiteks minu üks omadusi on jonn - kui miski on raske või “seda ei saa”, käivitub vajadus näidata, et see on võimalik. Jonn kompenseerib laiskust ja aitab olla järjepidev.

Tunne inimesi. Ma ei pea silmas mitte suurt tutvusringkonda, vaid pigem vajadust ja oskusi mõista inimest ja tema tegemiste põhjuseid. Ideedest on õhk paks, inimesi, kes neid ellu suudaks äratada, pole nii palju. Näiteks oma meeskonda uute liikmete valimisel oleme põhiliseks kriteeriumiks seadnud suhtumise. Elu on näidanud, et professionaalse suhtumise ja tugeva meeskonna toetusega omandatakse ka vajalikud oskused kiiresti. Selline meeskonna koostamise põhimõte on meile minimaalse kaadrivoolavuse andnud.

Edu saadab edukat inimest/ettevõtet nagu saba - seda võib hoida uhkelt püsti, kuid see võib sattuda ka endale jalgu või konkurendile hambusse. Peamine, et maagilise “edu” teemal rohket kirjandust lugedes kogu Su aeg lugemisele ei kuluks. Kuigi jah, sel juhul saab Sinust üks edukas lugeja.

Reet Roos on värskes ÄP Rikaste TOPis 273. kohal.

Autor: Rivo Sarapik, Reet Roos

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700