Autor: Lemmi Kann • 7. september 2010
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ligi pooled ettevõtted on eksinud hindade kahes vääringus näitamise nõuete vastu

728st augustis kontrollitud ettevõttest polnud hindade kahes vääringus kohustusest kinni pidanud 314 ettevõtet, mis moodustab kontrollitutest 43%, teatas tarbijakaitseamet.

Kõige enam eksiti selle vastu, et eurohinnad olid sootuks esitamata – 58% tuvastatud rikkumistest ehk 171-l korral. Valesti ümardatud oli 80-l korral ning vale kursi järgi oli hindu arvutatud 44-l korral.

„Statistika näitab küll rikkumiste vähenemist võrreldes eelmise kuuga ja seda eelkõige viimastel nädalatel tehtud kontrollide osas, “ kommenteeris numbreid tarbijakaitseameti peadirektor Andres Sooniste.

„Arvestades seda, et kohustus hindasid kahes vääringus näidata oli augusti alguseks kehtinud juba kuu aega, võib öelda, et osad ettevõtjad ei suhtu nimetatud nõudesse kuigi tõsiselt ega vastutustundlikult,“ lisas Sooniste. 

Seoses sellega on augustikuus võetud kasutusele karmimad meetmed rikkumistega ettevõtete karistamiseks – trahviotsuseid tehti kokku 63 summas 49 940 krooni. Samuti avaldab tarbijakaitseamet iga nädala alguses oma koduleheküljel valikulise nimekirja hindade kahes vääringus avaldamise kohustust eiravatest ettevõtetest.

Tarbijakaitseameti infotelefonile 6 201 707 ning 1330 on augustis helistatud 116-l korral seoses erinevate eurohindade avaldamist puudutavate küsimustega, seal hulgas on antud vihjeid ka rikkumistest. Järelepäringuid eurohindade kohta tehti augustis 40 ning vastuvõtul käis 8 inimest.

Tasub teada

Augusti lõpupäevadel jõustus Ausa Hinnastamise lepe, mille peaeesmärk on pidurdada võimalikku hinnatõusu, mis võib euro tulekuga kaasneda. Leppega liitumine on vabatahtlik, kuid selle allkirjastanud ettevõtetel on kohustus järgida leppest tulenevaid kohustusi. Leppega liitunud ettevõtteid on kerge ära tunda vastavate kleebiste järgi, mis asetsevad igale tarbijale nähtavatel kohtadel (nt ustel jms).

Tarbijakaitseamet kutsub tarbijaid üles kaupasid ja teenuseid ostma leppega liitunud ettevõtjatelt ning võidelda seeläbi võimaliku põhjendamatu hinnatõusu vastu!

Vaata, millised ettevõtted on leppega liitunud SIIT.

 

Liitu Raamatupidaja uudiskirjaga!
Mare TimianRaamatupidaja.ee juhtTel: 6670405
Külli ReinoRaamatupidaja.ee toimetajaTel: 6670405
Cätlin PuhkanRaamatupidaja.ee turunduslahenduste müügijuhtTel: 53 315 700