• 06.09.10, 15:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Internetimäng Rahamaa arendab lapse rahalist kirjaoskust

Danske Bank Group`i poolt loodud internetimängu Moneyville põhjal valmis eestikeelne reklaamivaba versioon Rahamaa, mis on annab eelkooli- ja algklassilastele põhiteadmised ja arusaamise rahaasjadest.
Danske Bank Group`i poolt loodud internetimängul Moneyville on üks osa grupi suuremast finantshariduse programmist. Danske pangandusgruppi kuuluva Sampo Panga eestvedamisel jõudis Skandinaavias laialdast kasutamist ja heakskiitu leidnud mäng Rahamaa nime all nüüd ka Eesti lasteni.
Rahamaa annab 5-9aastastele lastele põhiteadmised ja arusaamise rahaasjadest ning on abiks ka lastevanematele ja õpetajatele, et selleteemalisi küsimusi lastele paremini selgitada. Rahamaa tegelastele on oma hääle andnud Eesti tippnäitlejad. Mängukeskkond on kõigile kättesaadav veebilehel www.rahamaa.ee.
Sampo Panga brändijuhi Kristiine Rebase sõnul on lastele suunatud rahateemalise internetimängu lansseerimine panga jaoks haridusvaldkonda panustamise loogiline jätk ning tähtsaim vastutustundliku ettevõtluse teemaline algatus.
“Soovime, et tänastest lastest kasvaks rahaasjades hästi orienteeruv põlvkond, kes ei kuluta end lõhki ega satu rahalistesse raskustesse, vaid oskab oma rahaasju edukalt planeerida ning teab raha väärtust,” selgitas Rebane.
Rahamaa mängukeskkond läbis enne avalikustamist põhjaliku uuringu- ja testperioodi, milles kasutati haridusvaldkonna, meediauuringute ja online-ekspertide abi.
Täna toimunud Rahamaa esitlusel tõi Tartu Ülikooli meediauuringute professor Veronika Kalmus esile, et võrreldes Skandinaaviamaadega on Eestis raha kulutamine laste ja vanemate vahel jutuks isegi mõnevõrra sagedamini. „On võimalik, et vanemad tahaksid lastega rahaasjadest rääkida pisut teisel moel kui senini,“ lisas Kalmus.
Online-ekspert Linnar Viik viitas uuringutulemustele, mille kohaselt 88% Eesti 8–9aastastest lastest omab mobiiltelefoni ning 47% neist mängib iga nädal vähemalt 3–8 tundi internetis erinevaid mänge.
“Nende näitajatega oleme Skandinaavia keskmisest üle, mistõttu arvuti ja mobiiltelefoni mõju Eesti laste mõttemaailma ning käitumise kujundamisel tuleb pidada vägagi arvestatavaks,” ütles Viik.
Tänavu veebruaris viis rahvusvaheline uuringufirma YouGov Zapera Sampo Panga tellimusel Eestis läbi põhjaliku laste finantsteadlikkust ja rahalist kirjaoskust käsitleva uuringu. Uuring keskendus järgmistele teemadele: finantsteadlikkus ja vastutus; lapsed ja taskuraha; lapsed ja tarbimine ning lapsed ja meedia.
Uuringu tulemustega saab tutvuda SIIN.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.09.24, 17:13
Kui klient jääb võlgu: efektiivseim nipp raha koju toomiseks
Viimaste aastate majandusolukord on olnud keeruline ja muutusterohke. Laomajandustehnikaga tegeleva Agrovaru AS jaoks on hetkel suurimaks väljakutseks käibe hoidmine samal tasemel ning kulude vähendamine müügi- ja tööprotsesside efektiivistamise kaudu. "Kuna klientide nõudlus on vähenenud, peame tegema rohkem tööd, et leida üles need vähesed kliendid," selgitab tegevjuht Jarno Mänd.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele