• 26.07.10, 14:34
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Arenguvestlus: kurnav ja küüniline asendustegevus?

Arenguvestlus (ka tulemusvestlus) on osades organisatsioonides 1-2-4 korda aastas läbiviidav kummaline tegevus, mille sügavama sisu mõistmiseks pole mul kunagi piisavalt tarkust jagunud, kirjutab EASi juhtimiskvaliteedi programmi koordinaator Veigo Kell.
"Olen seda võtnud kui energiat kulutavat ja küünilist asendustegevust, mida kasutatakse juhul, kui organisatsioonilisel bürokraatial puudub sügavam võime inimese arengut ja tegelikke motivaatoreid mõista", kommenteeris Kell blogis Erinevadsignaalid.net.
Arenguvestluste eesmärgid on tema sõnul küll näiliselt õilsad – ehk võimalus hinnata juhtide ja personali efektiivsust ning leppida kokku arengueesmärke - ja kasu peaks olema võimas: koostöö paranemine, motivatsiooni tõstmine, töötajate arengupotentsiaali rakendamine. Praktika kipub aga tema sõnul tihti vägisi teistsuguseks - rääkida on ju tore, aga etteantud raamistik suunab selle vägisi vormi, mis on ebamugav nii juhile kui alluvale.
"Õigupoolest pole ma kunagi näinud kedagi tõstatavat küsimust, kas parasjagu juhi toolil istuv inimene üldse suudab teisele poolele, keda osades organisatsioonides kutsutakse alluvateks, midagi arendavat pakkuda. Kontrollida – jah, aga arendavat?"
Kelli hinnangul on arenguvestluste elujõulisuse üheks oluliseks põhjuseks juhtide kartus, et arenguvestluste lõpetamist interpreteeritakse kui signaali, et inimestest enam ei hoolita. Või siis loodetakse, et kord-paar aastas rääkida teeb mingeid imetrikke kellegi motivatsiooni või tulemuslikkusega.
Lisaks viitab Kell Financial Timesis Lucy Kellaway kolumnit arenguvestlustest ja Samuel Culberti raamatule Get Rid of the Performance Review. Viimane lihtsal ei kritiseeri arenguvestluseid, vaid pakub ka välja alternatiivi - arenguvestlused võiks asendada regulaarsete ja võrdsel positsioonil toimuvate jutajamistega, kus juht uurib, mida ta saaks töötajate heaks teha.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.02.25, 10:51
Terviklik palga- ja personalihaldus HRM4Baltics
HRM4Baltics on Dynamics 365 Business Central majandustarkvara baasil toimiv pilvelahendus, mis pakub mitmekülgseid võimalusi nii keskmiste kui ka suuremate organisatsioonide juhtimiseks, planeerimiseks, tasude arvestuseks ja personali halduseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Raamatupidaja esilehele